Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 27.08.15 / 10:47 -

Wired srovnávají YouTube Gaming s Twitchem a novinku docela chválí.

  • 26.08.15 / 14:22 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: MGS V: The Phantom Pain 9, Everybody's Gone to the Rapture 9, Until Dawn 7, Devil's Third 3, Submerged 3, Beyond Eyes 6 a Rocket League 8.

  • 25.08.15 / 12:48 -

Pěkný kompaktní handheld od kutila Love Hulténa, krásná ruční práce.

  • 24.08.15 / 19:42 -

Kotaku o neustálých zpožděních ve vývoji Star Citizen. Jsem sám, komu tohle zapáchá, nebo je Roberts fakt perfekcionista?

  • 24.08.15 / 16:42 -

Skvělý profilový rozhovor s Fredrikem Westerem, šéfem Paradox Interactive.

  • 23.08.15 / 12:49 -

Na neděli smutné čtení. Simon Parkin o úmrtí hráče v asijské herně a vůbec o fatálních následcích lásky ke hrám.

  • 22.08.15 / 17:39 -

Analytici odhadují, že Nintendo potichu zrušilo své plány v rámci iniciativy "Quality of Life".

  • 22.08.15 / 16:55 -

Deset nejsmutnějších momentů v Metal Gear sérii.

  • 22.08.15 / 11:16 -

Jedním z největších průšvihů v historii Nintenda byl Virtual Boy. Přečtěte si jeho fascinující příběh.

  • 22.08.15 / 09:50 -

"Winners Don’t Use Drugs!" Pamatuje tuhle agitku ve starých arkádových hrách? Tady je příběh jejího vzniku.

  • 19.08.15 / 20:58 -

Sky Sports používají pro televizní analýzu data z Football Manageru.

  • 19.08.15 / 13:03 -

Jsou snad vývojáři a celá herní branže příliš tajnůstkářští? Ne tak docela.

  • 19.08.15 / 11:21 -

Další mobilní hit? Akční co-op RPG Monster Strike vydělává $4,2m denně, a to prakticky výhradně v Japonsku. 

  • 14.08.15 / 12:36 -

Broken Sword a 25 let Revolution: Zajímavý příběh hned v úvodu. Nechybělo mnoho a všechno bylo jinak...

  • 13.08.15 / 15:31 -

USGamer o návratu mechanických herních klávesnic. Skvělý a vyčerpávající článek.

  • 13.08.15 / 14:44 -

Víte, jaké je nejsledovanější herní video na YouTube? Docela překvapení a zajímavý příběh.

  • 01.08.15 / 11:58 -

Simon Parkin píše o hře s velmi smutným námětem. That Dragon, Cancer je o rodině, které zemřel syn na rakovinu.

  • 01.08.15 / 11:53 -

Sám Warren Spector se pustil do analýzy Telltale "her". Proč tak dobře fungují?

  • 31.07.15 / 11:23 -

Jaké jsou zkušenosti vývojářů s refundacemi na Steamu? V zásadě pozitivní, razantní zneužití se nekoná.

  • 29.07.15 / 19:00 -

Nové hry do PlayStation Plus oznámeny a tak si přečtěte i výborný Kucherův článek k tématu na Polygonu.P

  • 29.07.15 / 16:45 -

Tomu říkám sázka! Za 30 dní sehnat všechny vydané NES hry. Bez internetu! A přesně o tom je dokument Nintendo Quest.

  • 29.07.15 / 16:41 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Her Story 9, The Magic Circle 7, The Swindle 7, Yatagarasu 7, Rise of Incarnates 6, Fallout Shelter 5 a Tembo Badass Elephant 5.

  • 28.07.15 / 18:22 -

Fascinující Brazílie s herním trhem pokřiveným dovozní daní. Dodnes se tu prodává 150k 8bit Master Systemů ročně!

  • 27.07.15 / 15:00 -

Jak Diablo II změnilo žánr RPG.

  • 27.07.15 / 12:10 -

Špinavé triky herních vývojářů. Zábavné historky z vyvíjení.

  • 27.07.15 / 11:19 -

Krásná vzpomínka na Pirates!. Dlouhé, ale první odstavec o Sidovi Meierovi (a o získávání inspirace) stojí za to.

  • 26.07.15 / 11:37 -

Unikátní reportáž o čínských shmup hráčích ze šanghajské hardcore herny.

  • 26.07.15 / 11:33 -

O neznámém Ricku Belluzovi, který zachránil Xbox. Dvakrát. Teaser na chystanou knihu Robbie Bacha, šéfa Xboxu.

  • 25.07.15 / 18:34 -

Herec Ian McKellen (Gandalf z Pána Prstenů) se pochlubil, že na LOTR hrách vydělal více než na filmech. Zajímavá perlička.

  • 25.07.15 / 10:31 -

Ve čtvrtek jsme propásli 30 let Amigy! Tak gratulace a mrkněte na pár obrázků a videí.

  • 25.07.15 / 09:40 -

Jak náročné je nahrávání komentáře do NHL 16? Namluvení nového komentáře (35 tisíc vět) vloni zabralo 14 full-time dní.

  • 25.07.15 / 08:44 -

Hutný rozhovor EG s Randy Pitchfordem je v podstatě obhajoba vývoje Aliens: Colonial Marines. Dobré čtení.

  • 24.07.15 / 15:46 -

USgamer.net vypíchl několik nejtěžších her. S některými jsem měl tu čest, solidní přehlídka sebetrýzně.

  • 24.07.15 / 15:38 -

Debatu o stereotypech ve hrách teď stranou, ale tohle je docela zdařilá kampaň webu Bulimia. Upravené herní arty!

  • 21.07.15 / 11:34 -

Peter Moore zavzpomínal na kauzu Red Ring of Dead a její interní řešení v MS. Velká lekce ze zákaznické služby.

  • 21.07.15 / 11:12 -

Archivní profilový rozhovor Rolling Stone se Shigeru Miyamotem ze zlaté éry Nintenda v roce 1992 (launch SNESu).

  • 21.07.15 / 11:01 -

Ještě zpětně linkuju E3 profil Dana Vávry od Stephena Totila z Kotaku. Dost vystihující, mohu-li soudit.

  • 18.07.15 / 10:14 -

Double Fine zveřejnil 20 dílů dokumentárního seriálu o vývoji Broken Age. I přes zklamání ze hry zajímavý počin. Poslední dvacátý díl (hodinový!) ke shlédnutí tady. Chystá se BluRay verze dokumentu s komentářem.

  • 17.07.15 / 18:24 -

Dnes dva zajímavé Kickstarter projekty. Dokument o Midway (jedno z velkých herních studií 90. let) a kniha o švédské C64 scéně.

  • 17.07.15 / 11:24 -

Jak se finančně dařilo Fallout Shelter? Po rychlém nástupu následoval pád, Bethesda jistě čekala víc.

  • 17.07.15 / 11:23 -

Open world hry se stávají příliš velké na to, aby byly zábavné. Za mě trefná úvaha PCGamesN.

  • 17.07.15 / 11:05 -

Myslíte, že je zdraví při hraní v bezpečí? Rozhovor s ortopedem, který po MMA zápasnících léčí nejčastěji progamery.

  • 15.07.15 / 16:15 -

Jak EA ztratila svojí duši, téma Polygonu.

  • 13.07.15 / 22:59 -

Nekrolog Satoru Iwaty od Simona Parkina včetně vzpomínek lidí, kteří s ním pracovali. Velká ztráta. RIP.

  • 13.07.15 / 13:44 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Batman AK 8, Splatoon 9, Heroes of the Storm 8, Yoshi's Woolly World 6, Destiny HoW 8, Magicka 2, Nom Nom Galaxy 6 a Massive Chalice 7.

  • 13.07.15 / 13:33 -

Seznamte se, MarI/O je umělá inteligence, která se sama učí hrát hry. Fascinující video, nutno vidět.

  • 13.07.15 / 13:03 -

Soundtrack GoldenEye 007 (dosud dostupný jen v osekané verzi určené na N64 cartridge) v nekompresované podobě. Fantazie!

  • 09.06.15 / 14:39 -

Fanoušek utratil milion korun, aby si vybavil část domu ve stylu Elder Scrolls. Na pohled nádhera, ale bydlet tam?

  • 09.06.15 / 12:57 -

Jeden starší (1999) rozhovor s Carmackem. Názory na VR, ale taky střípky z osobního života. Věděli jste, že strávil rok v polepšovně?

  • 09.06.15 / 12:46 -

Fascinující rozhovor s Brendou Laurel, 64letou pamětnicí herní branže. Už ten příběh v úvodu o WC v Atari... ale čtěte celé!


Novější <--|--> Starší