Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 29.10.14 / 23:09 -

Obrázková coffee table kniha o Amiga hrách úspěšně sbírá peníze na Kickstarteru. Po nedávno vydaném prvním dílu o C64 mohu vřele doporučit!

  • 29.10.14 / 22:02 -

Jak jde dohromady game design a náhoda? Budete se divit - čtěte trochu akademický, ale skvělý článek, jehož autor je proti.

  • 29.10.14 / 19:52 -
  • 23.10.14 / 13:42 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Alien Isolation 8, Destiny 8, DriveClub 7, Forza Horizon 2 7, Middle Earth: Shadow of Mordor 7, Wasteland 2 7, D4 7, The Vanishing of Ethan Carter 8 a Super Smash Bros 8.

  • 20.10.14 / 23:04 -
  • 19.10.14 / 22:11 -

Proč se ceny her na Steamu tak často výrazně liší v různých teritoriích? Vynikající analýza PC Gameru.

  • 19.10.14 / 21:56 -
  • 19.10.14 / 21:18 -

Designér Adrian Chmielarz oponuje tvrzení, že YouTubeři výrazně ovlivňují prodejnost her. Pravda bude někde mezi...

  • 17.10.14 / 11:38 -

Trine už se prodalo 7 milionů kusů! Dva díly, speciální edice, spousta portů a Humble Bundle verzí, přesto výtečné číslo. O víkendu zdarma na Steamu!

  • 12.10.14 / 23:52 -

Eurogamer o šedém trhu ve Star Citizen. Dobře nastudované a detailně sepsané.

  • 12.10.14 / 23:48 -

Výborný hodinový rozhovor s letos už 60letým Sidem Meierem (bohužel s nižší kvalitou zvuku). Krátký výcuc na GI.biz.

  • 12.10.14 / 19:54 -

Skvělý seriál PC Gameru Saturday Crapshoot (o ujetých, podivných a nevydařených PC hrách) končí. Vzhůru do archivu s 200 díly!

  • 12.10.14 / 19:36 -

BBC zajímavě o zvukovém designu. Se zmínkou o Alien Isolation či FIFA 15.

  • 06.10.14 / 22:41 -

Úvod Resident Evil 4 byl výtečný, vzpomínáte? Kotaku vzpomíná na prvních deset minut hry.

  • 25.09.14 / 20:49 -

Economist srozumitelně vysvětluje, proč jsou AAA videohry tak drahé na vývoj.

  • 25.09.14 / 20:35 -

Hodnocení z nového Edge: Bayonetta 2 10, Sims 4 7, Hyrule Warriors 6, Walking Dead: S2 7, Infamous First Light 7, Theatrhytm 6 a Counterspy 6.

  • 22.09.14 / 21:20 -

Výborný článek o naraci v Destiny. Zajímavé je to srovnání se Star Wars.

  • 21.09.14 / 23:06 -

Čtivý rozhovor s Paulem Haynesem, senior level designérem Crysis 3, čistě o jeho kariéře.

  • 21.09.14 / 13:54 -

Eurogamer zavzpomínal na Walker, zapomenutý hit z Amigy, který DMA Design udělali po úspěchu Lemmings.

  • 21.09.14 / 12:45 -

Zamyšlení nad humorem v Monkey Islandu.

  • 21.09.14 / 12:39 -

Rozhovor s Johnem Romerem u příležitosti oznámení jeho návratu k FPS žánru.

  • 20.09.14 / 23:59 -

Historie low-poly artu ve hrách. Trochu vtipně začíná Unrealem, ale fajn čtení.

  • 19.09.14 / 09:49 -

Jaroslav Rudiš přišel s konceptem hry o atentátu na Heydricha. Realizace je nepravděpodobná, ale zní to skvěle!

  • 18.09.14 / 14:15 -

Dnes vychází na 3DS eShopu The Keep, old-school dungeon od Cinemaxu.

  • 14.09.14 / 23:24 -

Sloupek Eurogameru, který mi mluví z duše. Volá po kratších a více na zážitek orientovaných hrách.

  • 14.09.14 / 21:31 -

Sega má hrací automat, ve kterém si hrajete se skutečným pískem. Wow!

  • 14.09.14 / 21:20 -

US Gamer spekuluje, co kdyby Dreamcast vyhrál a jak by ovlivnil herní byznys. Krásné čtení pro Dreamcast fanboye.

  • 14.09.14 / 00:31 -

K tématu akvizice Mojangu Microsoftem ještě komentář Eurogameru. Dobré čtení.

  • 13.09.14 / 23:36 -

Akvizice Mojangu Microsoftem může být oznámena už v pondělí, píší Reuters. Pořád se zdráhám uvěřit, že to Notch udělal (a navíc inicioval), ale smysl mi to nakonec dává z obou stran. A mrzí mě to méně než u Rare. A Notch? Každý máme svou cenu a dostat tu svou až na $2.5 miliardy není ostuda. Jak s těmi penězi asi naloží? A jak MS s Minecraftem?

  • 12.09.14 / 21:28 -

The Atlantic na vzestupu "blockbuster" her nachází řadu paralel s filmem.

  • 12.09.14 / 21:02 -

IGN nádherně vzpomíná na Gabriel Knight Sins of the Fathers.

  • 02.09.14 / 23:28 -
  • 02.09.14 / 12:35 -

Už i NYTimes se ve velkém článku zabývají boomem e-sportu. Včetně zajímavého hráčského profilu.

  • 01.09.14 / 23:19 -

Zkušený indie vývojář Cliff Harris se zamýšlí nad přehlceností indie trhu a jeho blížícím se krachem.

  • 01.09.14 / 23:15 -

Jeden z hřebíků v rakvi Dreamcastu se jmenuje pirátství. Jak to tenkrát bylo?

  • 01.09.14 / 20:51 -

Hudba inspirovaná hrami #7, chiptune album Moonstone od Exoplax. Tentokrát opravdu zdařilý kousek!

  • 28.08.14 / 21:56 -
  • 28.08.14 / 21:04 -

Hodnocení z nového Edge: Hohokum 8, Oddworld NaT 6, Wolf Among Us S01 6, Velocity 2x 8, Gods Will Be Watching 4, 80 Days 9 a Metrico 6.

  • 27.08.14 / 23:41 -

4 roky stará, EA nad ní zlomila hůl, přesto je Skate 3 najednou v prodejním žebříčku. Stačí videa PewDiePie a spol.

  • 27.08.14 / 23:40 -
  • 27.08.14 / 20:41 -

Co je to ten Twitch a co tam každý měsíc hledá 55 milionů lidí.

  • 25.08.14 / 21:56 -

Rovio, Zynga, King... ti všichni (a jím podobní) jsou vlastně jen "one hit wonder". Trefný sloupek Tadgha Kellyho na TechCrunchi.

  • 24.08.14 / 22:16 -

A to jste věděli, že Sid Meier za to, že se Civilization jmenuje Sid Meier's Civilization vděčí Robinu Williamsovi?

  • 24.08.14 / 21:48 -
  • 24.08.14 / 21:42 -
  • 21.08.14 / 23:45 -
  • 21.08.14 / 16:38 -

Wired analyzuje úspěch PlayStation 4.

  • 20.08.14 / 10:56 -

Výborný ambientní soundtrack k iOS hitu Monument Valley je k poslechu na Spotify. Také na Rdiu, iTunes a Amazonu.

  • 19.08.14 / 22:16 -

S prvním místem lze těžko souhlasit, ale jinak čtivě napsaný TOP 100 her všech dob čtenářů filmového magazínu Empire.

  • 19.08.14 / 10:15 -

Novější <--|--> Starší