Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 22.07.14 / 21:52 -

Víte, že... Valve ve svých začátcích ještě před Half-Life pracovalo na ambiciózním MMO Prospero? Viz skvělé video shrnující dostupná fakta.

  • 22.07.14 / 21:48 -

Dojemný příběh hráče, který díky hře mohl zavzpomínat na zemřelého otce.

  • 22.07.14 / 21:48 -
  • 21.07.14 / 22:06 -

Jak se hraje barvoslepým hráčům? O tom je fascinující článek Kotaku. Mimochodem, nějakou formou barvosleposti trpí cca 8% mužů a 0.4% žen.

  • 21.07.14 / 21:57 -
  • 21.07.14 / 20:21 -

RPS se zamýšlí nad tím, jak Steam (ne)podporuje nové releasy. Zajímavé informace o metodice zobrazování.

  • 21.07.14 / 14:29 -

Jak by dnešní next-gen hry vypadaly na PSone? The Last of Us a další perly v podání NeoGAF komunity.

  • 18.07.14 / 10:55 -

Ron Gilbert na blogu zveřejnil papírové poznámky k designu Maniac Mansion. Nádherná mapa a mock-up UI.

  • 17.07.14 / 22:30 -
  • 17.07.14 / 10:36 -

Jak se dělaly screenshoty v roce 1983? Takhle.

  • 16.07.14 / 23:08 -
  • 16.07.14 / 18:03 -

Článek Eurogameru o odvrácené straně fenoménu YouTuberů, kteří si běžně nechávají platit velké peníze za recenze. Nejmenovaná PR agentura: "We were once approached by a prominent YouTuber who suggested we pay them £10,000 to 'like' a video."

  • 16.07.14 / 17:48 -

Něco pro nás, fanoušky id Software. VG247 se podíval, kde je konec všem jeho původním zaměstnancům.

  • 15.07.14 / 12:48 -

Inspirativní i provokativní sloupek o komerci v herní branži (včetně indie segmentu) a toxickém důrazu na peníze. Tradičně skvělý Simon Parkin.

  • 14.07.14 / 22:58 -

100 nejočekávanějších mobilních her zbytku roku 2014 podle Pocket Gameru. O řadě z nich jste určitě neslyšeli...

  • 14.07.14 / 21:02 -

Co se stane, když vás vývojář přistihne, že jste jeho hru zpirátili? Skvělá ukázka, jak se dá reagovat s noblesou. Ostatně, i pirát je potenciální zákazník.

  • 14.07.14 / 14:14 -

Kuriozitka. Team 17 na konci 90. let málem přišel o IP Worms. Stačilo aby nesplnili prodejní cíl. Překonali ho o pouhých 1,7 %.

  • 09.07.14 / 23:45 -
  • 09.07.14 / 21:35 -
  • 09.07.14 / 19:04 -

Zabíjí YouTube tradiční herní média? Výborný článek na Gamasutře z pohledu vývojářů.

  • 08.07.14 / 23:42 -

Výtečné Making of Tearaway v podání Edge. Mě to herně nenadchlo, ale ten art je neskutečný...

  • 08.07.14 / 23:28 -

Víte, že ještě dávno před CD Projektem se do Witchera pustil polský Metropolis už v roce 1997? Vypátral Eurogamer, i se screenshoty a zábavnou historkou se Sapkowskim.

  • 08.07.14 / 22:17 -

Ve vtipném YouTube seriálu "Kids React" tentokrát dostaly malé děti do rukou Game Boye. Ach jo, už jsme fakt starý...

  • 08.07.14 / 14:05 -

Finský Supercell údajně investuje do marketingu Clash of Clans 1 milion dolarů denně. Obrat má ale dokonce 5 milionů.

  • 07.07.14 / 23:10 -

Trailer a zajímavé informace o "stalkerovském" modu Total Chaos, který vzniká na základech dvacetiletého Doom enginu. Síla, co s tím enginem dokázal, i když samotné hře (a zejména datu vydání) moc nevěřím.

  • 07.07.14 / 23:00 -
  • 07.07.14 / 22:19 -

Mají chytré hodinky budoucnost? A jaké jsou jejich přednosti a zejména slabiny z pohledu her? Čtěte sloupek TechCrunche.

  • 07.07.14 / 22:17 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Ultra Street Fighter IV 9, Murdered: Soul Suspect 4, Wildstar 8, Grid: Autosport 9, Blade Symphony 8, Among The Sleep 7 a Sniper Elite 3 5.

  • 04.07.14 / 11:11 -

Proč bychom měli hrát hry s přáteli a ne s cizími lidmi? Výborný článek Wired.

  • 04.07.14 / 00:53 -
  • 04.07.14 / 00:30 -

Že nejslavnější YouTuber PewDiePie vydělává balík (konkrétně $4m ročně) už tak nějak víme, teď si přečtěte zajímavý osobní profil na Wall Street Journal. Třeba o jeho vlivu...

  • 03.07.14 / 23:09 -

Upřímné videoherní obaly - vtipná Facebook page.

  • 03.07.14 / 23:02 -

Je poučné, přečíst si zápis z valné hromady akcionářů Nintenda a zjistit, jací lidé si také kupují akcie herní firmy. Mezi dotazy nechybí: Proč nedostávají akcionáři hry zdarma? Nemůže být 3DS dvakrát větší? Proč už není tak často Iwata Asks?

  • 11.06.14 / 00:17 -

I když vás třeba basketbal nezajímá a NBA hru jste nikdy nehráli, tenhle článek je naprosto fascinující. Autor poslal do draftu hráče s nejnižšími možnými statistikami a sledoval postupný úpadek soutěže. Skvělý nápad, výborně napsané..

  • 06.06.14 / 11:54 -

Vybraná hodnocení z Edge 268: Watch Dogs 8, Transistor 9, Wolfenstein 8, Super Time Force 8, Daylight 3 a Tomodachi Life 7.

  • 06.06.14 / 11:03 -

Po minimalistické "spojovačcce" Dots přichází na iOS singleplayerové pokračování TwoDots. Nadšeně doporučuju.

  • 06.06.14 / 10:58 -

V čem přesně jsou hry jako Candy Crush Saga, Farmville, Clash of Clans nebo Angry Birds tak návykové?

  • 04.06.14 / 13:28 -

Pokud jste přehlédli, vyšla iOS puzzle Perfect Paths od "našich" Hyperbolic Magnetism. Připomíná mi to skvělý Space Chem, očekávejte extrémní obtížnost.

  • 03.06.14 / 12:25 -

Na UI Watch Dogs pracovalo 25 lidí. Krátké shrnutí práce jednoho z nich, Alexanra Karpazise.

  • 03.06.14 / 11:26 -

Making of Match Day na Eurogameru - Jon Ritman vzpomíná na vývoj letos už 30 let staré fotbalové hry na ZX.

  • 02.06.14 / 13:21 -

Wired píše o chlapíkovi, který si přestavěl obývák do herny z 80. let. Stálo ho to přítelkyni, ale vypadá spokojeně.

  • 29.05.14 / 17:12 -

Jak by GTA V vypadalo na Commodore 64, tedy v rozlišení 320 x 200. To je nádhera...

  • 29.05.14 / 16:17 -

Zajímá vás, kolik vaše nová konzole spotřebuje energie? Možná vás to překvapí: "The average Xbox One gamer will spend up to $180 on energy costs over the lifetime of the console, compared with the $50 of the Xbox 360." Stojí za připomenutí, že ceny energie v ČR jsou výrazně vyšší.

  • 27.05.14 / 18:08 -

Čas na historky z natáčení! Kouzelný příběh hráče Dragon's Lair. A ještě vzpomínky herního novináře Adama Sesslera po 16letech.

  • 27.05.14 / 15:38 -

V dnešní mobilní době by Tetris nikdy nemohl vzniknout, tvrdí Rod Green ve sloupku na Polygonu.

  • 20.05.14 / 18:00 -

Absurdní přehled obsahu speciálních edicí Watch Dogs.

  • 20.05.14 / 17:43 -

Simon Parkin vzpomíná na stařičké MMO Meridian 59 z roku 1996 a hovořil s lidmi, kteří ho hrají i po těch letech.

  • 20.05.14 / 16:25 -

Známy jsou výsledky Ludum Dare 29 se zadáním "Pod povrchem". Přední místa doporučuji vyzkoušet, perla vedle perly!

  • 20.05.14 / 15:57 -

Podle propočtů VG247 se Mojang blíží hranici 50 milionů prodaných Minecraftů. A to se ještě chystají porty na next-gen a Vitu...

  • 19.05.14 / 23:14 -

Galloping Ghost, se 400 automaty největší americká herna, k nalezení poblíž Chicaga.


Novější <--|--> Starší