Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 21.09.14 / 23:06 -

Čtivý rozhovor s Paulem Haynesem, senior level designérem Crysis 3, čistě o jeho kariéře.

  • 21.09.14 / 13:54 -

Eurogamer zavzpomínal na Walker, zapomenutý hit z Amigy, který DMA Design udělali po úspěchu Lemmings.

  • 21.09.14 / 12:45 -

Zamyšlení nad humorem v Monkey Islandu.

  • 21.09.14 / 12:39 -

Rozhovor s Johnem Romerem u příležitosti oznámení jeho návratu k FPS žánru.

  • 20.09.14 / 23:59 -

Historie low-poly artu ve hrách. Trochu vtipně začíná Unrealem, ale fajn čtení.

  • 19.09.14 / 09:49 -

Jaroslav Rudiš přišel s konceptem hry o atentátu na Heydricha. Realizace je nepravděpodobná, ale zní to skvěle!

  • 18.09.14 / 14:15 -

Dnes vychází na 3DS eShopu The Keep, old-school dungeon od Cinemaxu.

  • 14.09.14 / 23:24 -

Sloupek Eurogameru, který mi mluví z duše. Volá po kratších a více na zážitek orientovaných hrách.

  • 14.09.14 / 21:31 -

Sega má hrací automat, ve kterém si hrajete se skutečným pískem. Wow!

  • 14.09.14 / 21:20 -

US Gamer spekuluje, co kdyby Dreamcast vyhrál a jak by ovlivnil herní byznys. Krásné čtení pro Dreamcast fanboye.

  • 14.09.14 / 00:31 -

K tématu akvizice Mojangu Microsoftem ještě komentář Eurogameru. Dobré čtení.

  • 13.09.14 / 23:36 -

Akvizice Mojangu Microsoftem může být oznámena už v pondělí, píší Reuters. Pořád se zdráhám uvěřit, že to Notch udělal (a navíc inicioval), ale smysl mi to nakonec dává z obou stran. A mrzí mě to méně než u Rare. A Notch? Každý máme svou cenu a dostat tu svou až na $2.5 miliardy není ostuda. Jak s těmi penězi asi naloží? A jak MS s Minecraftem?

  • 12.09.14 / 21:28 -

The Atlantic na vzestupu "blockbuster" her nachází řadu paralel s filmem.

  • 12.09.14 / 21:02 -

IGN nádherně vzpomíná na Gabriel Knight Sins of the Fathers.

  • 02.09.14 / 23:28 -
  • 02.09.14 / 12:35 -

Už i NYTimes se ve velkém článku zabývají boomem e-sportu. Včetně zajímavého hráčského profilu.

  • 01.09.14 / 23:19 -

Zkušený indie vývojář Cliff Harris se zamýšlí nad přehlceností indie trhu a jeho blížícím se krachem.

  • 01.09.14 / 23:15 -

Jeden z hřebíků v rakvi Dreamcastu se jmenuje pirátství. Jak to tenkrát bylo?

  • 01.09.14 / 20:51 -

Hudba inspirovaná hrami #7, chiptune album Moonstone od Exoplax. Tentokrát opravdu zdařilý kousek!

  • 28.08.14 / 21:56 -
  • 28.08.14 / 21:04 -

Hodnocení z nového Edge: Hohokum 8, Oddworld NaT 6, Wolf Among Us S01 6, Velocity 2x 8, Gods Will Be Watching 4, 80 Days 9 a Metrico 6.

  • 27.08.14 / 23:41 -

4 roky stará, EA nad ní zlomila hůl, přesto je Skate 3 najednou v prodejním žebříčku. Stačí videa PewDiePie a spol.

  • 27.08.14 / 23:40 -
  • 27.08.14 / 20:41 -

Co je to ten Twitch a co tam každý měsíc hledá 55 milionů lidí.

  • 25.08.14 / 21:56 -

Rovio, Zynga, King... ti všichni (a jím podobní) jsou vlastně jen "one hit wonder". Trefný sloupek Tadgha Kellyho na TechCrunchi.

  • 24.08.14 / 22:16 -

A to jste věděli, že Sid Meier za to, že se Civilization jmenuje Sid Meier's Civilization vděčí Robinu Williamsovi?

  • 24.08.14 / 21:48 -
  • 24.08.14 / 21:42 -
  • 21.08.14 / 23:45 -
  • 21.08.14 / 16:38 -

Wired analyzuje úspěch PlayStation 4.

  • 20.08.14 / 10:56 -

Výborný ambientní soundtrack k iOS hitu Monument Valley je k poslechu na Spotify. Také na Rdiu, iTunes a Amazonu.

  • 19.08.14 / 22:16 -

S prvním místem lze těžko souhlasit, ale jinak čtivě napsaný TOP 100 her všech dob čtenářů filmového magazínu Empire.

  • 19.08.14 / 10:15 -
  • 18.08.14 / 23:31 -

Nejsem fanda motorismu, ale Motorsport Manager na iOS vypadá slibně. Fajn UI, one-man development, 5$ bez in-appů - vyjde ve středu.

  • 18.08.14 / 14:18 -

Dnešní MF Dnes se věnuje typologii českého hráče. Autor je v šoku, že jsme normální lidí. Jak typické...

  • 17.08.14 / 21:17 -

Evoluce herních ovladačů v nádherných fotografiích.

  • 16.08.14 / 14:30 -
  • 10.08.14 / 22:57 -

Podrobná analýza grafiky Snatchera, rané hry Hideo Kojimy (1994/Sega CD). Nádherné retro s až překvapivě vysokou production value.

  • 10.08.14 / 22:48 -

Postmortem indie hitu Shovel Knight včetně prodejních dat po měsící od vydání. Wii U a 3DS překvapivě sekundují PC.

  • 06.08.14 / 23:54 -

Dalších pět smutných příběhů o vývojářích, kteří přišli o práci. Původní článek jsem tu už linkoval, viz úvod.

  • 06.08.14 / 23:31 -

Jedna bizarní zpráva. V knihovně amerického kongresu nalezli nevydanou Duke Nukem hru. Nejásejte, jde o PSP port.

  • 06.08.14 / 00:01 -
  • 05.08.14 / 21:24 -

IGN vzpomíná na The Dig, výtečnou adventuru LucasArts, na které se podílel i Steven Spielberg. Skvělá hra!

  • 04.08.14 / 23:49 -

Úchvatné fotky z japonských "velkoheren". Neskutečný svět...

  • 04.08.14 / 22:09 -

Než budete příště označovat indie vývojáře za primadony, přečtěte si, kolik peněz a potu ta sranda vlastně stojí.

  • 04.08.14 / 21:59 -
  • 04.08.14 / 21:48 -

Kdybyste snad v létě zavítali do Litomyšli, nenechte si ujít výstavu Retrogaming - počátky osobních počítačů u nás.

  • 30.07.14 / 23:36 -

Hry brzy přestanou být naším majetkem, sloupek Bena Kuchery.

  • 30.07.14 / 23:30 -

Téma Polygonu o Cryteku na bázi rozhovoru s bratry zakladateli. Vzhledem k aktuální restruktualizaci i aktuální text.

  • 30.07.14 / 15:39 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Valiant Hearts: The Great War 7, Divinity: Original Sin 8, Shovel Knight 8, Pullblox World 8, Road Not Taken 7, Supernauts 4 a 1001 Spikes 6.


Novější <--|--> Starší