Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 24.01.15 / 12:36 -

Vzpomínáte na Demise Hassabise, geniálního mladíka, který v 17 letech programoval Theme Park? Teď dělá AI v Googlu.

  • 23.01.15 / 18:24 -

Apple si patentoval tlačítko Home s funkcí joysticku. Jo, tohle by mohlo být řešení. Jednou, možná, někdy...

  • 23.01.15 / 12:24 -

Skvělé (a rozsáhlé) téma webu Fast Company o dosud nepříliš známém vzniku a vůbec historii herních kartridží.

  • 23.01.15 / 12:16 -

Navrhnout kvalitní puzzle hru není vůbec snadné. RPS spolu s několika úspěšnými designéry vysvětluje proč.

  • 23.01.15 / 11:56 -

Věděli jste, že Populous původně vznikal i na C64, byť poněkud nestandardně? Čtěte více informací.

  • 22.01.15 / 20:57 -

V rámci Devs Play seriálu John Romero odehrál první epizodu Doomu. Skvělý komentář, zajímavý insight.

  • 22.01.15 / 20:24 -

Level slaví 20 let a udělal vzpomínkový web včetně 20 pixelart obálek. Gratuluju! A věděli jste, že se časopis původně měl jmenovat Arena?

  • 19.01.15 / 18:57 -

Half-Life předělaný do isometrické grafiky. Já bych to bral!

  • 17.01.15 / 13:37 -

Art of Title se věnuje úvodním filmovým sekvencím, občas se ale do výběru dostane i hra. Alien Isolation zaslouženě!

  • 17.01.15 / 10:51 -

Jak chce GameStop přežít digitální věk? Zajímavý profil Busniessweeku.

  • 17.01.15 / 10:27 -

Lehce off-topic, ale stojí za přečtení. Tým NFL Green Bay Packers propadl neobvyklé zábavě, hraní Osadníků z Katanu.

  • 16.01.15 / 20:56 -

Starbreeze prodali práva na Brothers: A Tale of Two Sons. Za značku, ochranné známky a domény dostali $500k.

  • 16.01.15 / 20:50 -

Tvůrci Monument Valley odhalili náklady, příjmy i další cenná data z vývoje. Délka vývoje rok, náklady $852k... i když pak nakonec příjmy dosáhly bezmála $6m, bylo to hodně odvážné! Zajímavý je mimochodem i graf příjmů v čase.

  • 11.01.15 / 21:23 -

Wired zajímavě o jedné extrémně vzácné hře a problematice obtížného prodeje tohoto druhu zboží v online aukcích: .

  • 11.01.15 / 21:18 -

Že Sony v kauze hacku PSN neomluvitelně pohořela, je fakt, ale tohle je úžasný příklad toho, kam až její neschopnost v tomto případě sahá.

  • 11.01.15 / 21:15 -

Polygon vybral 50 nejobdivuhodnějších lidí z herní branže za rok 2014.

  • 07.01.15 / 15:09 -

Článek o nejznámějším českém 8bitu PMD 85 a hrách na něj. Další skvělý sloupek z Levelu od Jaroslava Švelcha - to je na knihu!

  • 07.01.15 / 11:04 -

Osm nadaných ilustrátorů vytvořilo kresby odkazující na jejich posedlost hrami v dětství. Nádherné!

  • 07.01.15 / 10:47 -

Analýza na sklonku roku docela solidních prodejů figurek Amiibo, která osvětluje motivaci Nintenda (viz druhý bod). Vydrží to ale déle než Super Smash Bros?

  • 05.01.15 / 23:05 -

Pouze zhruba 5% instalací Monument Valley na Androidech je placených, i na iOS je to ale jen 40%.

  • 30.12.14 / 11:49 -

Známe výsledky game jamu Ludum Dare 31 s tématem "Entire Game on One Screen". Mrkněte na ty nejlepší, stojí to za to.

  • 29.12.14 / 14:19 -

Hodnocení z nového Edge: Far Cry 4 9, Dragon Age Inquistion 8, Assassin's Creed Unity 5, Assassin's Creed Rogue 6, Super Smash Bros (Wii U) 8, Captain Toad: Treasure Tracker 7, This War is Mine 9, Never Alone 6, Escape Dead Island 2 a Pokémon Omega Ruby/Sapphire 8.

  • 29.12.14 / 11:48 -
  • 28.12.14 / 23:19 -

Skvělý 50minutový dokument o 30leté historii studia Naughty Dog. Jako fanda vřele doporučuju. Hlavně ty začátky...

  • 28.12.14 / 22:57 -

Tour Bueno, trochu ujetý, ale pozoruhodný dokumentární projekt dvojice indie vývojářů/cestovatelů.

  • 20.12.14 / 19:56 -

The Untold History of Japanese Game Developers, nová kniha o zajímavém a dosud špatně zdokumentovaném tématu.

  • 20.12.14 / 19:44 -

Bulvární intermezzo. Podívejte se na barák, který si v Beverly Hills za $70m koupil Markus "Notch" Persson.

  • 18.12.14 / 23:48 -
  • 18.12.14 / 23:39 -

Ondřej Drebota se dostal k české televizní konzoli, údajně z roku 1978. Solidní úlovek, Střelba 2!

  • 14.12.14 / 14:23 -

Deset nejhorších her roku 2014, kterým dal iluzi kvality podlý marketing. Odvážný seznam.

  • 13.12.14 / 22:00 -

Nejbolestivější výstava světa, to je No Pain No Gain, interaktivní instalace v pražském Národním technickém muzeu. Od 17.12. do 08.02.

  • 13.12.14 / 16:59 -

iOS tip, o kterém Hideo Kojima tweetoval, že jde o jeho hru roku. Výborná a inovativní příběhová puzzle hra Framed. Brzy i na Steamu.

  • 11.12.14 / 22:46 -

Úžasný příběh táty, který svého syna uvedl do světa videoher vskutku ďábelským způsobem, během deseti let.

  • 11.12.14 / 22:14 -

Výborný rozhovor Dotyku s Michalem Machem, hlavním animátorem Mafie, který to dotáhl až do Naughty Dog.

  • 11.12.14 / 16:30 -

Zítra vychází Papers, Please na iPad. Výborná hra, na iPad se navíc skvěle hodí.

  • 11.12.14 / 14:12 -

U příležitostí včerejších 21. narozenin Dooma zveřejňuje Romero na svém Twitteru řadu lahůdek a dosud nezveřejněných artů z vývoje.

  • 10.12.14 / 21:42 -

Stručná historie herní žurnalistiky od časopisů v 70. letech na USGamer. Pěkná vzpomínka.

  • 10.12.14 / 10:56 -

Cover story Polygonu o úpadku THQ včetně insiderských informací. Byznys AAA her je neúprosný.

  • 09.12.14 / 15:21 -

Nádherné concept arty Far Cry 4 od Donglu Yu. Umí!

  • 08.12.14 / 21:58 -

Ještě k sobotnímu skonu Ralpha Baera. Máte-li pár minut času, podívejte se na kratičký YouTube profil od PBS. Ještě před rokem stále vynalézal: "All my friends, they're all gone. I've outlived them all. What am I going to do? I need a challenge." Máte-li času trochu víc, poslechněte si úžasný podcast s Majorem Nelsonem (od 12. minuty). RIP Ralph Baer.

  • 07.12.14 / 23:16 -

Podivuhodný příběh Softporn, první erotické videohry. Pochází z roku 1981, tak si to "vzrůšo" představte...

  • 07.12.14 / 22:02 -

V 92 letech včera zemřel "vynálezce videoher" Ralph H. Baer, tvůrce první domácí konzole Magnavox Odyssey.

  • 07.12.14 / 21:48 -

Zkušenosti Antona Paramonova z ukrajinského indie studia Eforb, které anektaci Krymu pocítilo takříkajíc na vlastní kůži.

  • 05.12.14 / 19:54 -

Tento týden vyšla na Steamu puzzle adventure Lumino City, pokračování Lume. Naprosto odzbrojující art design!

  • 04.12.14 / 22:46 -

Muž který vytvořil Tetris. Výborný profil Alexeje Pažitnova na Vice.com.

  • 04.12.14 / 22:28 -

ZX Spectrum jako minikonzole Vega od samotného Cliva Sinclaira. V mnohém kontroverzní (1000 her? Jak?), ale pozoruhodné. Prý oslovují majitele práv na staré her a žádají bezplatné poskytnutí práv. Což je dealbreaker, vzhledem k tomu, že jde o komerční projekt.

  • 04.12.14 / 16:52 -

Herní fiktivní mapa Tokia s odkazem na více než 500 videoher.

  • 03.12.14 / 11:19 -

Skvělé 15m video o FPS hrách na Amize. Pěkná přehlídka obskurností, ale také oddanosti tehdejších vývojářů.

  • 02.12.14 / 22:16 -

Článek VentureBeat o historii, současnosti a optimistické budoucnosti polského herního trhu.

  • 02.12.14 / 20:46 -

Koupí snad Disney Nintendo? Docela zajímavá dlouhodobá spekulace a předpověď.


Novější <--|--> Starší