Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 17.04.14 / 22:16 -

Skutečný příběh vývoje BioShocku, skvělý článek Simona Parkina na Eurogameru.

  • 12.04.14 / 13:14 -

Bateriím v herních kartridžích začíná docházet šťáva. Co se s tím dá (kromě emulace) dělat? Píše Edge.

  • 12.04.14 / 12:59 -

Zajímavé je i srovnání revenue na jednoho hráče u velkých F2P MMO her.

  • 12.04.14 / 12:53 -

Podle studie společnosti Swrve pouze 2% hráčů utrácejí v mobilních hrách a 0.22% hráčů se postarají o 46% příjmů.

  • 09.04.14 / 23:24 -

Polygon o lidech, kteří se starají o in-game texty.

  • 09.04.14 / 21:21 -

Grumpy Gamer aka Ron Gilbert se bryskně zamýšlí nad definicí slova "indie".

  • 09.04.14 / 21:18 -

Výborné téma Game Informeru o "řemeslu" zakončení her. Včetně názorů vývojářů jako je Levine nebo Blow.

  • 09.04.14 / 16:45 -

Hodnocení z nového Edge: Titanfall 8, Infamous: Second Son 7, MGS Ground Zeroes 9, Yaiba: Ninja Gaiden Z 2, South Park TSoT 8, Towerfall Ascension 8, Plants vs. Zombies GW 5 a Baniahead 7.

  • 03.04.14 / 22:25 -

Advanced Edition FTL na iOS je venku - sice za 10 dolarů, ale jde o nejlepší verzi, se skvělým ovládáním. Nový obsah je jako free update k dispozici i pro PC.

  • 01.04.14 / 21:20 -

Stealth hry by se mohly inspirovat chováním lidí na veřejných toaletách. píše se v trefné úvaze.

  • 01.04.14 / 14:37 -

Jedna pocta Westwoodu, který si dával záležet i na instalátorech - viz Command & Conquer a Red Alert.

  • 30.03.14 / 17:04 -

Dark game design, krátké zamyšlení Edge o tricích a podvůdcích používaných designéry ke krátkodobému užitku.

  • 30.03.14 / 16:59 -

Zajímavý blog o několika kontroverzních a dosud zřídka zmiňovaných aspektech akvizice Oculus Facebookem. Pod ním komentář Carmacka.

  • 29.03.14 / 00:16 -

Máte rádi Threes z iOS/Androidu? Naprosto fantastický blog autorů, zpočátku o klonech, později vtipně o celém vývoji.

  • 29.03.14 / 00:06 -

Budoucnost herního průmyslu - přednášky Dana Vávry a Igora Staňka na VŠE v polovině dubna. Vzhledem k jejich vyhraněným názorům bude jistě zajímavé.

  • 29.03.14 / 00:00 -

Má v dnešní době smysl vydávat demoverze? Podle grafu z roku 2008 nemá. Dost zajímavý blog, mimochodem.

  • 25.03.14 / 22:46 -

Oculus Rift odkoupen za $2mld Facebookem. Zucku, neser se do her!

  • 25.03.14 / 21:17 -

Molyneux tvrdí, že zlatá éra indie vývoje nevydrží věčně.

  • 24.03.14 / 22:01 -

A ještě jedno video: zajímavá 7min. reportáž o herních ekonomikách v MMO hrách. Natočila veřejnoprávní PBS.

  • 24.03.14 / 21:49 -

Hodinový dokument BBC o Tetrisu: už deset let staré, ale výborné.

  • 24.03.14 / 21:45 -

Taky máte rádi pixel art? Čtěte článek na IGN.

  • 24.03.14 / 21:43 -

Pěkná kolekce vylhaných oficiálních screenshotů na NeoGAF.

  • 23.03.14 / 18:58 -

Jistý člověk vyměnil banku za GameStop. Za výplatu si předobjedná hry a pak je ruší podle toho, jak potřebuje peníze. Pobavilo.

  • 23.03.14 / 12:55 -

Ray Cox jako první získal na Xbox Live milion bodů - viz reportáž Polygonu. Průměrně 300 bodů denně přes osm let? To bych si rád přečetl rozhovor s přítelkyní...

  • 23.03.14 / 12:41 -

Co se stalo s Japonskem, bývalou videoherní velmocí? O návrat na výsluní se snaží indie vývojáři, píše The Verge.

  • 23.03.14 / 12:20 -

Fascinující vzpomínka prvních zaměstnanců Lucasfilm Games na začátky firmy v 80. letech.

  • 17.03.14 / 22:59 -

Super Game Jam je pět her vytvořených za 48h dvojicí vývojářů. A navrch dokumenty o tom. Tohle bude nářez, zůčastnili se mj. tvůrci Hotline Miami, Gunpoint nebo Ridiculous Fishing. Hry/dokumenty budou od dubna vycházet na Steamu.

  • 17.03.14 / 13:41 -

The Atlantic zajímavě o Let's Play byznysu. PewDiePie má měsíční příjmy z YouTube reklam od $140k do $1,4m? Slušný!

  • 16.03.14 / 20:12 -

Designér Gone Home Steve Gaynor zpovídá duo designérů Bastion/Transistor Grega Kasavina a Amira Raa. Skvělý rozhovor tří lidí, kteří opustili AAA vývoj...

  • 16.03.14 / 19:23 -

Hudba inspirovaná hrami #6: Luke's Atari je 4písničkové EP, které vzniklo na Atari ST.

  • 16.03.14 / 12:19 -

King.com, tvůrce Candy Crush, se oceňuje na $7,6 miliard. A takhle vtipně se o tom dá taky napsat.

  • 15.03.14 / 20:40 -

Kotaku o největší slibotechně herní branže, Peteru Molyneuxovi.

  • 15.03.14 / 20:20 -

Osm featur, které EA museli odstranit ze série Madden na popud NFL.

  • 14.03.14 / 11:30 -

Seznamte se s lidmi, kteří stále vyvíjejí nové hry pro Atari, Super Nintendo a další staré konzole.

  • 13.03.14 / 22:30 -

Poslední roky Irrational Games podle těch, kteří tam byli. Inside zpověď zaměstnanců, mj. upřímný názor na Levineho.

  • 13.03.14 / 21:42 -

Zpráva o stavu byznysu iOS her. No, není to zábavné čtení...

  • 13.03.14 / 21:39 -

5letý chlapec Joel, jehož nemoc inspirovala otce k vytvoření unikátní hry That Dragon, Cancer, zemřel. :-(

  • 13.03.14 / 15:01 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Dark Souls II 9, Thief 7, Yoshi's New Island 4, Strider 7, TxK 9, Strike Vector 7 a Earth Defence Force 5.

  • 12.03.14 / 20:09 -

Čínský Tencent je už větší než Microsoft či Activision, dosahuje obratu v hodnotě téměř 8 % celé herní branže.

  • 11.03.14 / 22:45 -

Složitý příběh indie vývojáře Hidden Path, tvůrců Defense Grid.

  • 11.03.14 / 21:32 -

PCG zajímavě o tvobě Counter-Strike mapy Crown (první ze tří částí). Hezky jsem si u toho zavzpomínal na časy Entryway, DM2 či Q3DM17.

  • 11.03.14 / 21:24 -

Jedna z mála her, které se mi líbí na Xbox One, je Below, viz vynikající preview Game Informeru. Release date neznámý.

  • 11.03.14 / 21:11 -

Tvůrce Flappy Bird Dong Nguyen konečně zveřejnil svůj příběh, pohovořil s Rolling Stone. Kvalitní čtivo.

  • 10.03.14 / 22:11 -

Výtečný příběh strastiplného vývoje hry Singularity. Na to, jak slušná to byla hra, je to až neuvěřitelné...

  • 10.03.14 / 21:35 -

Humble Bundle postmortem od autora Monaca: 3/4 nákupů bylo nadprůměrných, z 370 tisíc prodaných exemplářů si hru aktivovalo jen 270 tisíc, běžné prodeje na Steamu bundle nijak neovlivnil, distribuce revenue zůstává víceméně defaultní (65% vývojáři, 20% charita...), zisk pro vývojáře byl 215 tisíc $, tedy cca 10% z celkově "vybundlované" částky.

  • 10.03.14 / 20:48 -

Další z řady článků o kvalitním příběhu a psaní ve hrách? Tenhle je ale nezvykle (trefně) zaměřen na drobné texty.

  • 10.03.14 / 20:30 -

Jak probíhá interní náborový systém v Nintendu? Fascinující pohled na fungování japonské firmy se stoletou tradicí.

  • 10.03.14 / 19:44 -

Jak fungují ratingové agentury jako ESRB nebo PEGI? Pro indie vývojáře často zoufale byrokraticky a nejednotně.

  • 09.03.14 / 17:32 -

Budoucností mobilních her je prý gambling. A jde tu o hodně.

  • 09.03.14 / 16:16 -

Profil TeamCrafted, party hráčů Minecraftu, kteří se stali idoly pro miliony fanoušků.


Novější <--|--> Starší