Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 01.03.15 / 10:52 -

Exkurze za politickými hrami ze socialistického Československa.

  • 01.03.15 / 10:50 -

Během pouhých 5 měsíců přibylo na Steamu 25 milionů aktivních účtů, celkem jich je už 125 milionů. Dota 2 je nainstalovaná na 40 z nich.

  • 28.02.15 / 19:51 -

Kotaku píše, jak ve videohrách vznikají ženská prsa a proč se to často zvrtne. Ony už jsou i v Minecraftu?

  • 28.02.15 / 10:28 -

A o Hunger už jste slyšeli? Hororová adventura od švédského studia Tarsier (dělali LittleBigPlanet na Vitu) má šmrnc!

  • 28.02.15 / 09:58 -

Stáhněte si jedinečný screensaver jako poctu čtyřbarevným "CGAčkovým" DOSovým hrám.

  • 27.02.15 / 18:40 -

Profil neznámého Jerry Lawsona, který v 70. letech jako asi první afroameričan herní branže vynalezl herní cartridge.

  • 27.02.15 / 18:19 -

The New Yorker o umělé inteligenci, která se sama naučila hrát Breakout a další Atari hry.

  • 17.02.15 / 15:47 -

Příspěvek do diskuze na téma frameratu her. 30 FPS je špatně, zeptejte se filmařů.

  • 17.02.15 / 15:40 -

Tak tohle je ovšem velká nádhera! Castlevania: Spectral Interlude je nová hra pro ZX Spectrum 128.

  • 14.02.15 / 20:42 -

Nové vydání týdeníku Euro píše na šesti stranách (plus obálka) o e-sportu včetně rozhovoru s progamerem. Svůj plat hráče LoL přirovnal Aleš Kněžíšek k fotbalistům české první ligy, cca 100k CZK.

  • 14.02.15 / 10:21 -

Jistá kanadská firma už v roce 1998 chystala pro SNES online bankovnictví. Solidní obskurnost, ten ovladač je moc!

  • 14.02.15 / 10:18 -

Eurogamer skvěle ke kauze Molyneuxe. Názorový článek Riche Stantona je trefný a vyvážený.

  • 14.02.15 / 00:39 -
  • 13.02.15 / 21:15 -

Konzole jsou na ústupu? Naopak: PS4 a Xbox One mají o 60% větší install base než PS3 a X360 ve stejné fázi jejich životního cyklu.

  • 13.02.15 / 20:32 -

Drsný rozhovor RPS s Peterem Molyneuxem je must-read k tématu Godus. John Walker snad až za hranou.

  • 13.02.15 / 19:20 -

Jak se přenáší data z 3DS na New 3DS. 16 kroků a šroubovák? Jaký, že se píše rok?

  • 11.02.15 / 19:13 -

Vzpomínáte na kluka, který vyhrál Curiosity a podle Molyneuxe se mu měl změnit život? O dva roky později neviděl ani korunu a ignorují ho. Viz také follow-up článek RPS. Doteď jsem měl Molyneuxe za pouhého mluvku, ale teď už to je oficiálně idiot.

  • 11.02.15 / 18:59 -

Jak to vlastně funguje s šedým trhem aktivačních klíčů, píše Polygon. Za Kinguin (jedním z největších resellerů klíčů) stojí Viktor Wanli? V české herní scéně poměrně dobře známé jméno...

  • 10.02.15 / 16:29 -

Kam se ve hrách poděl žánr romantických komedií? Vážně míněné zamyšlení RPS je rozhodně na místě, souhlasím.

  • 10.02.15 / 16:15 -

Rozhovor s Dionem Layem a Willem Porterem, autory příběhu Alien Isolation. Plné spoilerů, čtěte pouze pokud už jste hráli.

  • 10.02.15 / 13:42 -

Výživná analýza kompozice level designu ve 3D hrách.

  • 10.02.15 / 13:11 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Elite Dangerous 8, Life is Strange 1. epizoda 7, Dying Light 6, Monster Hunter 4 Ultimate 8, Saints Row GOOH 4 a Kalimba 7.

  • 09.02.15 / 14:57 -

Jonathan Blow do (už 6-letého!) vývoje The Witness nacpal celý zisk ze své prvotiny Braid (údajně přes $4m) a ještě si půjčil. Tomu říkám oběť - snad mu ten risk vyjde.

  • 06.02.15 / 20:41 -

Výtečný rozhovor s Neilem Druckmannem o kreativním procesu psaní příběhu The Last of Us.

  • 06.02.15 / 13:07 -

Gabe Newell odpovídá na email zákazníka Steamu. Ve Valve prý na podpoře pracuje každý zaměstnanec bez výjimky.

  • 06.02.15 / 11:10 -

Jak mobilním hrám pomohly jejich reklamy při Super Bowlu? Moc dat nemáme, ale v akvizicích uživatelů Kate Upton porazila Liama Neesona.

  • 06.02.15 / 11:08 -

Na příkladu vývoje jedné hry lze odhadnout, co asi můžeme čekat od hraní na Apple Watch. Asi nic moc.

  • 03.02.15 / 11:19 -

A ještě jedna slibná česká novinka. Brzy vyjde "Match-3 Tetris" Qubies od Lukáše Korby (Mafia II a skvělý Octagon).

  • 03.02.15 / 11:12 -

Někdy stačí na nadchnutí dva obrázky. Zlínské Madeo chystá nejen pro své manželky hru Angry Wife. Jsem zvědav!

  • 03.02.15 / 11:03 -

Může být textovka inovativní? Slate o jedné takové píše a Hadean Lands vypadá vážně úžasně! Tedy, vypadá...

  • 02.02.15 / 10:58 -

Při SuperBowlu se nakonec vysílaly hned tři reklamy na mobilní hry, včetně minutové reklamy na Clash of Clans s Liamen Neesonem za 9 milionů dolarů.

  • 02.02.15 / 10:36 -

Jak dopadl experiment s realističností Dooma v Mythbusters? Vybrané záběry na Kotaku.

  • 01.02.15 / 20:51 -

V jednom z připravovaných dílů detektivního seriálu Právo a pořádek se děj inspiruje aférou GamerGate.

  • 01.02.15 / 20:44 -

Pokud někoho zajímá problematika handicapovaných hráčů, zde je seznam článků a webů, které se tématu věnují.

  • 31.01.15 / 22:20 -

Pozoruhodné zamyšlení nad tím, zda se hry můžou stát dominantním médiem 21. století, jak jim mnozí prorokují.

  • 31.01.15 / 22:16 -

Zajímavý pohled na Alien Isolation.

  • 30.01.15 / 22:21 -

AOL uzavřelo herní blog Joystiq. Před lety patřil mezi špičku, teď už ho oplakávat netřeba.

  • 30.01.15 / 11:01 -

Infografika představující fiktivní budoucnost podle videoher.

  • 29.01.15 / 21:43 -

Půlminutová reklama při Super Bowlu letos stojí 4,5 milionu $. A světe div se, tentokrát dojde i na mobilní hru.

  • 29.01.15 / 10:45 -

Valve už hráčům za in-game předměty v Team Fortress 2, Dota 2 a Counter-Strike GO vyplatilo úctyhodných $57 milionů. Celkem už je ve Steam Workshopu přes 100 tisíc předmětů, peníze byly vyplaceny 1500 lidem ze 75 zemí.

  • 29.01.15 / 00:07 -

Rekord v nejmenší verzi šachů byl po 32 letech pokořen. BootChess má pouhých 487 bajtů.

  • 28.01.15 / 20:00 -

A ještě jeden zajímavý článek o vzkříšení Grim Fandanga. Zaujala mj. pasáž o tom, jak v LucasArts archivovali starý kód.

  • 28.01.15 / 19:39 -

Life in Japan je 18 článků Polygonu o japonském herním průmyslu. Street Fighter 5, Final Fantasy 15, Night Cry a další. Ale nejen o přímo o hrách - vědeli jste třeba, že ve Famitsu (slavný japonský herní týdeník) pracuje 35 full-time redaktorů?

  • 28.01.15 / 17:53 -

Český rozhlas mj. o Martinu Veselovském  a jeho vášni pro hry.

  • 27.01.15 / 00:48 -

Z ekonoma řešícího ve Valve in-game čepice až na křeslo řeckého ministra financí.

  • 26.01.15 / 20:06 -

Remake Grim Fandanga už je téměř venku, takže je pravý čas na vzpomínku na originál - Tim Schafer pro Eurogamer.

  • 26.01.15 / 11:02 -

Dokáže skutečný voják unést půltucet zbraní, granáty, motorovku, nějaký ten health pack a ještě přitom vraždit pekelné démony? To je panečku premisa! V příštím dílu MythBusters se zaměří na střílečky, prý v něm bude vytvořen reálný Doom level.

  • 24.01.15 / 12:36 -

Vzpomínáte na Demise Hassabise, geniálního mladíka, který v 17 letech programoval Theme Park? Teď dělá AI v Googlu.

  • 23.01.15 / 18:24 -

Apple si patentoval tlačítko Home s funkcí joysticku. Jo, tohle by mohlo být řešení. Jednou, možná, někdy...

  • 23.01.15 / 12:24 -

Skvělé (a rozsáhlé) téma webu Fast Company o dosud nepříliš známém vzniku a vůbec historii herních kartridží.


Novější <--|--> Starší