Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 27.08.16 / 17:07 -

Chcete zkusit psát scénáře na hry? Čtěte skvělý blog Davida Gaidera, scénáristy a designéra z BioWare.

  • 27.08.16 / 16:20 -

Dokument Vice o fenoménu Dance Dance Revolution v japonských hernách (8min video).

  • 19.08.16 / 14:53 -

Trochu detailněji o tom, jak funguje schvalovací proces při vydávání her na konzolích. A taky o "day one" patchích.

  • 19.08.16 / 14:52 -

Jak vypadají pracovní stoly dvacítky nezávislých vývojářů z různých koutů světa.

  • 19.08.16 / 14:50 -

Nové video Game Maker's Toolkit o konceptu žánru "immersive sim" a jejich aktuální popularitě. Tradičně skvělé.

  • 19.08.16 / 14:47 -

Vybraná hodnocení z Edge 297: Deus Ex MD 9, Abzû 8, I am Setsuna 7, Quadrilateral Cowboy 8, Headlander 7, Bound 8, Song of the Deep 4, Overcooked 6.

  • 25.07.16 / 12:37 -

Max Payne v těchto dnech slaví 15 let. Podívejte se na vzpomínkové video Polygonu: 15 years of pain.

  • 24.07.16 / 22:28 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Mirrors Edge Catalyst 6, Monster Hunter Generations 8, Umbrella Corps 3, Inside 9, Furi 6 a Mighty No. 9 4.

  • 17.07.16 / 21:32 -

Hezká infografika ke čtyřem prodaným milionům Machinaria. Padlo tam zajímavé číslo, CZ se postaralo o 0,8% celkového zisku ze hry!

  • 09.07.16 / 14:06 -

Nejvtipnější "patch notes" podle PC Gameru. Tohle je nevyčerpatelná studnice...

  • 09.07.16 / 13:58 -

Co se tehdy pokazilo při vývoji zrušeného StarCraft Ghost? Zajímavé téma o věcech, o kterých se obvykle nemluví (zvlášť ne, když jde o Blizzard).

  • 09.07.16 / 13:52 -

Rozhovory s Miyamotem můžu kdykoliv a po desítkách - tenhle vyšel na Kotaku. Nejen o Zeldě, ale i o tom, co Nintendo hry odlišuje od jiných.

  • 09.07.16 / 09:51 -

SteamSpy odhaduje prodeje ve Steam výprodeji na $223m, což je přes celkově nižší slevy o 40% více než vloni.

  • 05.07.16 / 09:53 -

Polygon o knize Art of Atari. O éře, kdy herní packshoty nebyly jeden jako druhý a šlo o umělecká díla.

  • 03.07.16 / 21:37 -

Že musí být sledování esports zápasů naživo neskonalá nuda? Zajímavý článek o tom, jaké scény/stage produkce vytváří, aby to tak nebylo.

  • 03.07.16 / 11:27 -

Komentář GI.biz k restruktualizaci Sony, která nyní stojí a padá na úspěchu PlayStation.

  • 03.07.16 / 11:18 -

Čínská vláda od 1. července musí schválit všechny mobilní hry.

  • 02.07.16 / 23:13 -

První hráč (35letý Japonec) na Steamu dosáhl levelu 1000, vlastní 5029 z 7421 her. Zřejmě slušnej oddíl!

  • 02.07.16 / 23:07 -

Kickstarter je na ústupu, alespoň co se týče her. Je to trend nebo jen nedostatek velkých herních projektů?

  • 29.06.16 / 16:02 -

Další díl History Respawned se zabývá Black Ops 1 a 2. O CIA, Studené válce, občanské válce v Angole aj. Výborné 22m video, ale hodí se i k audio poslechu na mobilu.

  • 29.06.16 / 14:25 -

Výborný historický rozhovor s designéry původního dílu Mario Kart z roku 1992, který dal vzniknout novému žánru.

  • 29.06.16 / 13:40 -

Zábavná kauza indie vývojáře, který použil assety Activisionu a má velký problém s egem (čtěte link na Reddit).

  • 29.06.16 / 13:10 -

Sony má už skoro 21 mil. předplatitelů PlayStation Plus, vloni to byla polovina. Přepočteno na peníze je to příjem přes 1 miliardu dolarů za rok.

  • 27.06.16 / 21:07 -

Podle odhadů agentury Newzoo letos Čína v obratu z videoher poprvé překoná USA. (Doporučuju odkaz na PDF. Fascinující data.)

  • 27.06.16 / 12:27 -

Jak se WASD stalo standardem ovládání PC her.

  • 27.06.16 / 12:21 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Doom 9, Overwatch 9, Dangerous Golf 7, TMNT 3, Homefront: The Revolution 3, Shadow of the Beast 5, The Climb 6 a Lumo 7.

  • 27.06.16 / 12:15 -

Povídání redaktorů kultovního britského magazínu Amiga Power. Příjemná diskuze, i když časopis třeba ani neznáte.

  • 14.06.16 / 20:15 -

Fan artworky tu nelinkuji často, tenhle custom plakát k Doomu je ale nádherný. Fight like Hell od Icy Bomb.

  • 12.06.16 / 14:35 -

Je zajímavé, že některé hry nejsou ničím jiným než simulací práce. A přesto jsou zábavné. Třeba Stardew Valley.

  • 12.06.16 / 14:30 -

PC Gamer analyzoval animace rukou v různých hrách. Můj hlas má Firewatch.

  • 12.06.16 / 13:42 -

Jak dokáží studio položit špatná manažerská rozhodnutí? Příběh Lionhead (viz také v úvodu linkovaný článek na Eurogameru). Bohužel, nebyli první ani poslední.

  • 07.06.16 / 11:38 -

15minutové video o sérii Crash Bandicoot a jejím ústupu ze slávy.

  • 07.06.16 / 10:42 -

Smutná, ale poutavá vzpomínka na Legacy of Kain (zrušeno v 2012 po tříletém vývoji). Sakra, to mohla být hra!

  • 02.06.16 / 21:24 -

Výborný vysvětlující článek Game Informeru o nepřátelském převzetí Ubisoftu.

  • 01.06.16 / 19:19 -

Nový díl série retro artových knih Visual Compendium se po Amize, C64 a ZX věnuje NESu. Projekt na Kickstarteru.

  • 01.06.16 / 19:05 -

Venku je nové video Game Maker's Toolkit, série o herní designu. Tentokrát o Hitmanovi. Každý díl hltám, must-see!

  • 27.05.16 / 00:18 -

Dohráli jste Uncharted 4? Možná vás bude zajímat "skutečný" příběh Libertalie. Moc zajímavé čtení.

  • 26.05.16 / 23:08 -

Článek Eurogameru: osm dnešních trendů herního průmyslu, které známe už od 8bitů. Vsadím se, že vás minimálně jedna věc překvapí.

  • 26.05.16 / 22:57 -

Pozdě, ale přece. Infografika Monument Valley v číslech. Jak téhle skvělé iOS hře pomohla zmínka v House of Cards?

  • 26.05.16 / 21:44 -

Vybraná hodnocení z nového Edge 294: Uncharted 4 9, Battleborn 5, Stellaris 7, Fire Emblem Fates 9, Banner Saga 2 8, Stephen's Sausage Roll 9 (neznáte? tady link) a Severed 6.

  • 20.05.16 / 09:02 -

Na Vimeu je za $4,99 k vidění výborný dokument From Bedrooms to Billions: The Amiga Years. 2h 30m + bonusy.

  • 16.05.16 / 22:15 -

Zábavný, zajímavý a přiměřeně obskurní krátký dokument o testerech Segy z roku 1996. Na tu dobu výborně natočené.

  • 16.05.16 / 21:50 -

5mld $ za Supercell? Proč ne. Zaujal poslední odstavec. Supercell sám zvýšil finské příjmy ze zdanění kapitálových výnosů o 20%.

  • 28.04.16 / 10:59 -

Opensource emulátor 3DS zobrazuje hry v úchvatné HD grafice. Škoda, že tohle nevzniká legitimně přímo od Nintenda.

  • 28.04.16 / 08:27 -

Jak vypadal prototyp první herní konzole od Sony. Detaily neznáme, ale ten design je úžasný!

  • 27.04.16 / 22:29 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Quantum Break 7, Adr1ft 6, Star Fox Zero 7, Ratchet & Clank 6, Hyper Light Drifter 9 a  Trackmania Turbo 8.

  • 14.04.16 / 22:48 -

Tak a zase jeden článek o Minecraftu, tentokrát z New York Times. Kdo ho kupuje? A jak dlouho to ještě vydrží? 

  • 13.04.16 / 17:31 -

Timeline sporu mezi Rockstarem a Leslie Benziesem. Zajímavé praní špinavého prádla. Třeba ten $40m bonus Houserů...

  • 13.04.16 / 15:25 -

Většina lidí se snaží ždímat z her co nejvíce výkonu. Tenhle chlapík to má naopak, optimalizuje směrem dolů. Fascinující!

  • 13.04.16 / 15:13 -

Navazuju na nedávný tweet o slepém hráči. Rozhovor s podobným borcem, který hraje online mlátičku Killer Instinct. A daří se mu!


Novější <--|--> Starší