Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 28.04.16 / 10:59 -

Opensource emulátor 3DS zobrazuje hry v úchvatné HD grafice. Škoda, že tohle nevzniká legitimně přímo od Nintenda.

  • 28.04.16 / 08:27 -

Jak vypadal prototyp první herní konzole od Sony. Detaily neznáme, ale ten design je úžasný!

  • 27.04.16 / 22:29 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Quantum Break 7, Adr1ft 6, Star Fox Zero 7, Ratchet & Clank 6, Hyper Light Drifter 9 a  Trackmania Turbo 8.

  • 14.04.16 / 22:48 -

Tak a zase jeden článek o Minecraftu, tentokrát z New York Times. Kdo ho kupuje? A jak dlouho to ještě vydrží? 

  • 13.04.16 / 17:31 -

Timeline sporu mezi Rockstarem a Leslie Benziesem. Zajímavé praní špinavého prádla. Třeba ten $40m bonus Houserů...

  • 13.04.16 / 15:25 -

Většina lidí se snaží ždímat z her co nejvíce výkonu. Tenhle chlapík to má naopak, optimalizuje směrem dolů. Fascinující!

  • 13.04.16 / 15:13 -

Navazuju na nedávný tweet o slepém hráči. Rozhovor s podobným borcem, který hraje online mlátičku Killer Instinct. A daří se mu!

  • 13.04.16 / 15:11 -

Rozhovor s tvůrcem Dwarf Fortress Tarnem Adamsem je must-read pro všechny inspirace chtivé indie vývojáře.

  • 11.04.16 / 23:17 -

V říjnu vyjde kniha Art of Atari, pocta ikonickým ilustracím použitým na obalech, v katalozích či reklamách. Předobjednávám!

  • 11.04.16 / 20:36 -

Nezapomeňte, že se od pátku v Brně koná Game Access, vývojářská konference s hodně zajímavým line-upem přednášek.

  • 10.04.16 / 00:57 -

Úžasný soundtrack ze Samorostu 3 od Floexe je k poslechu na Spotify (a iTunes aj.).

  • 07.04.16 / 00:48 -

Prima reportáž a skvělé fotky z Train Jamu. To musel být podařený vývojářský mejdan!

  • 06.04.16 / 23:29 -

Jak přesně je ve Far Cry Primal vyobrazena skutečná doba kamenná? Zajímavé video od vědce/archeologa (jde o první část).

  • 06.04.16 / 22:38 -

Chameleon Run od šikovného Splita je na iOS v prodeji jako Editors Choice! Přečtěte si výborný making of článek.

  • 04.04.16 / 23:20 -

Super Mario dohraný za 15 minut. POSLEPU. Je úchvatné sledovat, jak si pomáhá zvukem, hudbou a dalšími triky.

  • 04.04.16 / 22:51 -

Rovio mění strategii a evidentně tápe. Je to úsměvné, ve světle těch povýšených útoků na Nintendo a Disney před pár lety.

  • 04.04.16 / 22:16 -

Kam zavál osud herce ze starých FMV her jako Night Trap, Harvester nebo Phantasmagoria. 

  • 04.04.16 / 16:06 -

Sedm hodin hudby z arkádových her. To je jízda!

  • 04.04.16 / 15:50 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Dark Souls III 9, The Division 6, Hitman 8, Superhot 7, Plants vs. Zombies GW2 7, Devil Daggers 8, Pokken Tournament 6 a Moon Hunters 6.

  • 01.04.16 / 21:11 -

Valve na tom s bezpečností Steamu není moc dobře - zajímavý článek.

  • 01.04.16 / 17:42 -

Před patnácti lety Sega ukončila výrobu a podporu Dreamcastu. Vzpomínky pamětníků a účastníků.

  • 01.04.16 / 16:32 -

Na Steamu dnes vyšla 20 let ztracená hra z Amigy. Pokud jste před dvěma lety událost minuli, viz velký feature článek.

  • 28.03.16 / 17:50 -

Tetris a budoucnost architektury. K tématu nemůžu nevzpomenout "slavný" barák z Jižního Města.

  • 28.03.16 / 17:40 -

Tohle měsíc staré téma Polygonu mi málem uniklo. O tom, jak se na podobě her podepsaly průzkumy trhu.

  • 27.03.16 / 23:55 -

Zítra Minecraft překoná 23 milionů prodaných kusů na PC/Mac. Den co den 14 tisíc... to je prostě neskutečné.

  • 27.03.16 / 21:06 -

Věděli jste, že Ms. Pac-Man vznikl jako neoficiální hack původního Pac-Mana? Šlo vlastně o mod.

  • 27.03.16 / 18:47 -

Před patnácti lety se v obchodech objevil Game Boy Advance. Vynikající článek USGameru

  • 27.03.16 / 11:39 -

Čas na retro. Výborné 12minutové video o technických parametrech CGA grafiky. Not as bad as you thought!

  • 26.03.16 / 16:16 -

Tvůrci SOMA šest měsíců po vydání hry. 250k prodaných kusů stále ještě nezajistilo návratnost investice do vývoje, pracuje se na dvou nových projektech.

  • 26.03.16 / 15:18 -

Tvůrci That Dragon, Cancer útočí na Let's Playe, prý kvůli nim nevydělali. Téma si žádá širší diskuzi, zvlášť u těchto "her" je to problém.

  • 26.03.16 / 14:52 -

Wired analyzuje první mobilní aplikaci Nintenda. Miitomo prý bude obrovským hitem a v monetizaci se Nintendo nedrží zpátky.

  • 24.03.16 / 16:11 -

Detailní analýza Digital Foundry ohledně spekulované PlayStation 4.5 a variant, které Sony má.

  • 23.03.16 / 22:52 -

Příslib zajímavé kauzy. Tvůrci úspěšného Ark: Survival Evolved čelí žalobě zpochybňující autorství. Hezky zamotané.

  • 23.03.16 / 12:11 -

12minutové "making of" video Day of the Tentacle Remastered. Skvělý segment z archivů Skywalker Ranche v závěru (9:25).

  • 22.03.16 / 12:27 -

Piracy report Punch Clubu. Na premium hru obvyklá čísla, celkem je 25% kopií legálních. Zajímavé jsou ty detaily k lokalizacím.

  • 15.03.16 / 10:11 -

Naprostá lahůdka. Dokument o polských herních magazínech a o tamní herní scéně vůbec. Úžasné historky a vyprávění!

  • 14.03.16 / 16:49 -

Česká Sony podpoří terapii PlayStationem. Inspirací je třináctiletý autista. Záslužná věc, pochvala do Sony!

  • 14.03.16 / 15:04 -

Spectorův pitch na hru Frontier někdy z roku 1993. Mělo jít o westernový tycoon, mix Sim City a Railrod Tycoonu.

  • 14.03.16 / 14:11 -

Kdo by to čekal? Retailový prodej v UK roste, počet obchodů prodávajících hry stoupá, více je (o 8%) i herních speciálek.

  • 13.03.16 / 22:46 -

Addicted to Death je zajímavé zamyšlení nad hrami s masochistickou obtížností a konkrétně Dungeon of the Endless.

  • 13.03.16 / 19:41 -

Věděli jste, že Stockholm využil pro své územní plánování Cities Skyline? Konkrétně prý na nový dopravní systém.

  • 13.03.16 / 17:08 -

Anonymní zpověď vývojáře/programátora. Trochu depresivní, ale výborné. Splnil si sen, ale za vysokou cenu. Branži už opustil. Cituji: "Has the experience put me off games? I still play them, but I guess I’ve seen inside the sausage factory and they’ll never be quite the same again."

  • 13.03.16 / 16:50 -

Rozhovor s tvůrcem aktuálního indie hitu Stardew Valley. Tenhle úspěch byl vykoupen šíleným crunchem - prý 4 roky pracoval 70 hodin týdně. Wow!

  • 13.03.16 / 16:45 -

Ženy v japonském herním vývoji moc nepotkáváme. Ale jsou tam

  • 10.03.16 / 16:09 -

Co práce je za trailerem na AAA hru? Zajímavá case study traileru na The Division. Concept arty, storyboardy aj.

  • 10.03.16 / 09:52 -

A opět něco neuvěřitelného o velrybách. Článek Bloombergu o japonských hardcore hrách. Utratit $6k za večer? Žádný problém. Nejzajímavější číslo z článku je ovšem revenue ze hry Granblue Fantasy. Platící hráč údajně firmě CyberAgent zaplatí průměrně $800 měsíčně.

  • 09.03.16 / 23:33 -

Web Scientific American (ano, ten!) analyzuje, proč máme tak rádi hardcore hry jako Super Meat Boy. Mě vynechte!

  • 09.03.16 / 20:13 -

Důležitý článek o podvodném byznysu s přeprodáváním Steam kódů. Must-read pro každého, kdo podniká na Steamu.

  • 09.03.16 / 19:43 -

Making of PlayStation VR, rozsáhlé téma Polygonu. Fascinující insight do vzniku revoluční technologie.

  • 09.03.16 / 19:38 -

Skvělé video o specifické filozofii game designu Jonathana Blowa (převážně Braid, ale částečně i The Witness).


Novější <--|--> Starší