Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 22.04.15 / 12:23 -

BBC oznámila produkci dramatického zpracování příběhu Sama Housera (hrát ho bude Daniel Radcliffe) a Jacka Thompsona (v podání Billa Paxtona). Solidní obsazení, pracovní název Game Changer.

  • 21.04.15 / 08:38 -

Duben 1993, Hillary Clintonová si krátí čas u Game Boye. Hezká fotka.

  • 20.04.15 / 14:32 -

Znáte takový ty chytráky, co se snaží přesně definovat pravidla pro vývoj her? Tenhle na to šel trochu jinak. Dobře!

  • 16.04.15 / 20:22 -

Klonování a kopírování, u mobilních her běžná věc. Ale co když dva vývojáři udělali stejnou hru pouhou shodou náhod

  • 16.04.15 / 13:06 -

Taky se vždycky perete se zapojováním kabelů do nejrůznější elektroniky? Zkuste originální puzzle hru AUX B (zdarma pro iOS i Android).

  • 16.04.15 / 11:43 -

Rozhovor s Thomasem Mahlerem z Moon Studios. O Ori, dalších hrách, budoucnosti studia i indie byznysu. Dobré čtení.

  • 16.04.15 / 10:32 -

Autoři skvělé publikace o historii Segy teď kickstarterují knihu o amigáckých hrdinech The Bitmap Brothers. Pledge!

  • 14.04.15 / 21:30 -

V rozhovoru magazínu Reportér s Martinem Veselovským opět došlo i na jeho přízeň ke hrám.

  • 14.04.15 / 20:17 -

Kouzelná vývojářská historka z natáčení! Jak se do hry dostala a co všechno způsobila obscénní ukrytá zpráva. 

  • 14.04.15 / 10:51 -

Kompletní přehlídka fatalit v novém Mortal Kombatu. Solidní brutalita, občas dokonce i vtipná.

  • 14.04.15 / 10:43 -

Celých 60% obratu z mobilních her prý generuje pouze 0.23% všech hráčů, tvrdí studie. Nemůže to už kolerovat s počtem závislých?

  • 13.04.15 / 10:25 -

Vtipný deníček hráče Pillars of Eternity, který se pokusil splnit quest pouze s tlupou medvědů.

  • 13.04.15 / 10:00 -

Analytický komentář Fortune k odchodu Mattricka ze Zyngy.

  • 13.04.15 / 09:59 -

Gabe Newell bude (se svým svolením) pixelovým záporákem v indie hře Crawl. Sekne mu to!

  • 09.04.15 / 15:22 -

Affordable Space Adventures, po nějaké době zase Wii U hra, která opravdu šikovně využívá GamePad. Vychází dnes.

  • 08.04.15 / 18:14 -

Možná největší vizionářský podnikatel současnosti, Elon Musk, považuje za jednu ze svých největších inspirací hry.

  • 08.04.15 / 16:48 -

10minutové video shrnující historii 3D enginu Build od mladého Kena Silvermana. Včetně všech her, které na Buildu běžely. Já chci zpátky svojí 386ku!

  • 08.04.15 / 16:41 -

Téma Eurogameru o tom, jak esports scéna zneužívá léky pro zvýšení výkonu a koncentrace.

  • 07.04.15 / 18:51 -

A s Looking Glass také (zejména prostřednictvím Seamuse Blackleyho) nepřímo souvisí geneze Xboxu.

  • 07.04.15 / 18:45 -

Vynikající téma Polygonu o historii Looking Glass, studiu, které předběhlo čas. A za jehož konec může... Daikatana.

  • 07.04.15 / 15:44 -

Profil Dana Vávry na Streamu v rámci série Slavní neznámí.

  • 07.04.15 / 13:42 -

Hodnocení z nového Edge: Bloodborne 10, Battlefield Hardline 7, Hotline Miami 2 5, Ori and the Blind Forest 7, Axiom Verge 8, Titan Souls 5 a Kirby and the Rainbow Paintbrush 8.

  • 06.04.15 / 21:33 -

Paste magazín recenzuje Battlefield Hardline a i když je to spíš esej, jde o zatraceně dobrý text.

  • 06.04.15 / 21:02 -

Verge o one-hit wonders v indie hrách. Jak zopakovat úspěch Threes, Thomas Was Alone, Braidu, Minecraftu nebo Fezu?

  • 04.04.15 / 21:33 -

Jak fungovala prastará světelná pistole k Duck Huntu na NESu v roce 1984? Pomocí zajímavého triku.

  • 02.04.15 / 11:15 -

Fascinující příběh crowdfundingu Star Citizen na Wired.

  • 01.04.15 / 13:54 -

Rozhovor Guardianu s Hidetakou Miyazakim, tvůrcem Bloodborne. Při rešerši navštívili i Českou republiku.

  • 31.03.15 / 17:05 -

Výborný krátký dokument Vice o zajímavé historii pinballů, které byly svého času v části USA ilegální.

  • 31.03.15 / 16:57 -

Uvolněná přednáška Briana Moriartyho o Loomu (Lucasfilm Games, 1990), z letošního GDC.

  • 30.03.15 / 20:33 -

Extrémně dlouhý blogpost o zvláštní souvislosti Bioshock Infinity s masakrem u Wounded Knee. Neučetl jsem, ale někdo (zejména fanoušek historie, dvojnásob té Americké) si jistě smlsne.

  • 30.03.15 / 20:20 -

Critical Path je výborný sloupek PC Gameru o příbězích ve hrách a jejich psaní. Tentokrát skvěle o depresích.

  • 30.03.15 / 20:03 -

Akční puzzle Burnstar je slibný klon Bombermana (za 9,99€). Od Nerve dost překvapivý nástupce Wolfensteina a Dooma.

  • 30.03.15 / 18:04 -

V Nottinghamu otevřeli muzeum National Video Game Arcade, zmínil Český rozhlas. Má pět pater, 3000 m2 a celkové náklady prý přesáhly náklady 2,5m liber. Víc na oficiálním webu.

  • 26.03.15 / 22:26 -

Čtivé making of NHL ’94 s pár úžasnými "historkami z natáčení". Mimochodem, vzpomínáte, jakou událostí bylo v ČR každoroční vydání PC verze NHL? To už je let - poslední PC díl vyšel v roce 2009.

  • 26.03.15 / 19:31 -

Tvůrce logické mobilní hříčky Blek zveřejnil prodejní výsledky a dokazuje, že premium model funguje. Vydělal $2m.

  • 26.03.15 / 11:55 -

Flow Studio vydali zadáčo na mobily Replay Quiz. Poznáte 200 klasických PC her podle obrázků?

  • 26.03.15 / 10:29 -

Steven Spielberg prý bude režírovat adaptaci knihy Ready Player One. Vyšla i u nás, skvělý román inspirovaný videohrami.

  • 25.03.15 / 17:37 -
  • 25.03.15 / 14:01 -
  • 22.03.15 / 22:45 -

Jednou z nejzajímavějších připravovaných indie her je Firewatch. Mrkněte na půlhodinovou prezentačku o grafice a vizuálním stylu.

  • 22.03.15 / 21:56 -

Výtečné 6minutové video představující neviditelný tutorial v Half-Life 2. Skvělá lekce z herního designu.

  • 22.03.15 / 13:34 -

Soundtrack k Command and Conquer: Red Alert (autor Frank Klepacki).

  • 19.03.15 / 23:28 -

V rámci EU lze nyní na Steamu požádat během 14 dnů od pořízení hry o refundaci.

  • 17.03.15 / 22:03 -

Jo, to byly časy!

  • 17.03.15 / 17:46 -

Článek představující poněkud (dost) obskurní fenomén Otome, japonských dating simulátorů.

  • 17.03.15 / 17:32 -

Nintendo a mobilní hry? 5 komentářů pro GamesIndustry.biz. Zejména Dan Pearson to trefil a pobavil, včetně závěru: " If you're the last kid left on the diving board, you've got to make a splash."

  • 17.03.15 / 15:17 -

Krátké video analyzující level design Nintenda do 4 základních kroků: 1. Introduction, 2. Development, 3. Twist a 4. Conclusion.

  • 15.03.15 / 18:09 -

Kotaku píše o komunitě nadšenců, kteří tvoří videoherní porno. Tenhle fenomén mi naprosto unikal. Pochopitelně NSFW!

  • 15.03.15 / 16:33 -

Tvůrci indie puzzle o sněhulácích nabízeli hru za cenu odpovídající aktuální teplotě v Londýně. Dobrý nápad, ještě, že tam nebývá pod nulou.

  • 15.03.15 / 14:32 -

Osobní zpověď indie vývojáře Darrina Heneina, autora iOS hry Lastronaut. Poutavé a inspirativní čtení.


Novější <--|--> Starší