Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 04.02.16 / 19:27 -

Věděli jste, že na soundtracku k Sonicovi 3 spolupracoval Michael Jackson? Fascinující příběh.

  • 04.02.16 / 18:22 -

Na Rádiu 1 startuje nový pořad Vektor věnovaný hudbě z her. Moderuje Lukáš Grygar. Každé druhé úterý po půlnoci, záznamy jsou k dispozici

  • 04.02.16 / 14:27 -

Multiplayerové střílečky za 60€? Něco se musí změnit, tvrdí komentář na Escapistu.

  • 04.02.16 / 14:21 -

Plány Mike Bithella? Expanduje, otevírá studio, uvažuje o VR nebo F2P. Nic konkrétního, ale fajn rozhovor. Volume mě sice úplně nechytlo, ale držím mu palce.

  • 03.02.16 / 09:05 -

Přes vysokou cenu se The Witness nejen pirátí, ale také dobře prodává. Skvělé! A Blowovi ten třetí odstavec věřím.

  • 02.02.16 / 12:35 -

Nejen syrečky, ale i hry vznikají v Olomouci. Dosud Playito tvořilo převážně casualovky, teď vesmírné sci-fi Space Merchants. Podpořte na IndieGogo.

  • 01.02.16 / 19:09 -

Podpořit můžete all-in-one konzoli indieGO postavenou na bázi Raspberry Pi 2. Umí Amigu CD32, PlayStation, Saturn, Sega CD, TurboGrafx aj.

  • 01.02.16 / 18:53 -

Další zpackaný crowdfunding: peníze na vývoj Rogue Ant Simulatoru šly na "chlast a striptérky". Bod za upřímnost.

  • 31.01.16 / 20:31 -

Co to znamená, když se řekne "vizuální styl"? Poučná lekce.

  • 31.01.16 / 20:21 -

Fascinující analýza cutscén v Metal Gear Solid V ve srovnání s předchozím dílem.

  • 31.01.16 / 20:04 -

Proč je Doom vlastně tak oblíbený a ceněný? Zajímavé video analyzující jeho level design a enemy design (8 minut).

  • 30.01.16 / 21:30 -

Jak také herní vydavatelé pracují s youtubery. Nevidím na tom (z jejich pohledu) nic moc špatného, ale dobré vědět.

  • 29.01.16 / 23:05 -

A ještě jednou The Witness. Tradičně výborný Parkinův sloupek o Jonathanu Blowovi v New Yorkeru.

  • 29.01.16 / 18:11 -

Příběh Apogee/3D Realms, firmy, která vedle řady kvalitních her vytvořila i úspěšný distribuční model. 

  • 29.01.16 / 13:56 -

20 minut gameplaye Day of the Tentacle Remastered s Timem Schaferem. Na tohle se hodně těším, jedna z mých TOP her.

  • 29.01.16 / 12:24 -

Jonathan Blow prezentuje The Witness... v roce 2010. "Ještě minimálně rok to nevyjde."

  • 29.01.16 / 12:07 -

Volition vydali .iso nevydané PSP hry Saints Row Undercover. Zatím na PSP nefunguje, jen v emulátoru na PC.

  • 28.01.16 / 22:57 -

Všimli jste si, že novou hru Insomniacu vydává GameStop? Co to přesně znamená, ještě nevíme, ale stojí to za pozornost.

  • 28.01.16 / 12:09 -

Na Startovači můžete podpořit projekt dokumentu o vývoji počítačových her v Česku. 

  • 23.01.16 / 12:39 -

Co je zábavné na walking simulátorech? Zajímavá analýza. Pod článkem komentář Rapha Kostera, na jehož teorii článek staví.

  • 22.01.16 / 12:47 -

Švédská mobilní puzzle hra Twofold Inc. vypadá na další mobilní hit. Vychází příští týden na iOS a Android.

  • 22.01.16 / 12:42 -

V Amsterdamu otevírá The Arcade Hotel, hotel určený pro hráče. Amsterdam... ano, tam to dává smysl!

  • 21.01.16 / 20:32 -

Nový patch do Life is Strange přidává Director's Commentary. Sice jde ve skutečnosti o hodinové video, ale přesto, u téhle hry nepochybně bude stát za to.

  • 20.01.16 / 17:50 -

Příběh jednoho 16letého vývojáře, jehož hře zajistil publicitu Reddit. Nutno říct, že zaslouženě, vypadá skvěle!

  • 19.01.16 / 15:53 -

Zajímavá analýza konzolových exkluzivit a konkrétně Rise of the Tomb Raider s časově omezenou exkluzivitou na XO. Pachter odhadl, že Microsoft zaplatil Square $20m (+cca totéž v reklamě), jiný analytik tvrdí, že na tom výrazně prodělal. Zmíněny zajímavé odhady a čísla.

  • 19.01.16 / 15:27 -

Ke Kickstarteru Thimbleweed Parku jsem měl své výhrady, ale hra bude skvělá. Teď už je to jisté, viz video prvních 18 minut.

  • 19.01.16 / 00:08 -

Historie jednoho specifického subžánru, závodů motokár. Fun fact: mezi lety 1999 a 2001 jich vyšly dva tucty!

  • 18.01.16 / 23:59 -

50 nejzásadnějších PC her podle PC Gameru + komentáře Carmacka, Meiera, Garriota, Spectora a dalších vývojářů.

  • 18.01.16 / 00:38 -

A když jsme u nominací, důležité je také oznámení finalistů prestižního Festivalu nezávislých her.

  • 18.01.16 / 00:34 -

Pokud vám jde při hraní o emoce, pár tipů na zajímavé emotivní hry najdete v nominacích na první Emotional Games Awards.

  • 16.01.16 / 19:26 -

Zajímavý rozhovor s vývojářem veteránem (Infinity Ward, Naughty Dog). Doporučil bych mj. těm, kdo opovrhují Call of Duty. Leccos si vyjasní - řada věcí, které kritizují, jsou tam zcela záměrně.

  • 16.01.16 / 13:54 -

Kritický pohled na dnešní stav adventure žánru. Trochu konzervativní, ale s řadou argumentů se nedá nesouhlasit. Čtěte.

  • 16.01.16 / 12:29 -

Nejlepší hry roku 2015 podle Ježíše.

  • 16.01.16 / 11:07 -

Co se děje v MMO světech při jejich posledních okamžicích před vypnutím. Místy trochu tragické, ale zajímavé.

  • 16.01.16 / 10:48 -

Dojmy z čerstvého hraní Final Fantasy VII. Pěkná vzpomínka bez emocí, včetně střízlivého pohledu na budoucí remake.

  • 15.01.16 / 18:22 -

Nezávislý vývojář se zamýšlí nad tím, jak by se dal vylepšit Steam. Pár dobrých nápadů.

  • 14.01.16 / 11:44 -

Výborný 30minutový dokument o Telltale Games. Od těžkých začátků až po dnešní slávu. Už zaměstnávají 300 vývojářů!

  • 14.01.16 / 11:39 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Rainbow Six Siege 6, Amplitude 8, Nuclear Throne 8, Dirt Rally 8, EVE: Gunjack 6, SteamWorld Heist 8 a Fast Racing Neo 6.

  • 12.01.16 / 11:31 -

Výsledky zimního výprodeje na Steamu: cca 46 milionů prodaných her, v celkové hodnotě $270 milionů. Detailně tady.

  • 10.01.16 / 13:31 -

Pirátství na PC už není takové téma jako dřív, ale tohle zaujalo. FIFA 16 a Just Cause 3 stále bez cracku a brzy to prý bude běžné.

  • 05.01.16 / 11:23 -

Toto je naprosto fascinující. Zcela slepý hráč po pěti letech dohrál Legend of Zelda: Ocarina of Time. Hrál výhradně podle zvuku, metoda pokus/omyl.

  • 05.01.16 / 10:47 -

Výsledky game jamu Ludum Dare 34 oznámeny. Slovák Martin Cohen vítězem dvou kategorií a šestnáctý celkově. Gratulace!

  • 05.01.16 / 10:00 -

Za rok se prý na Steamu prodá her za 3,5 miliardy $. Data ze Steam Spy včetně odhadů u konkrétních titulů. Prý jde jen o 15 % trhu PC her, to bych čekal víc. Ale stejně - znamená to miliardu do kapsy Valve.

  • 17.12.15 / 19:22 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Just Cause 3 7, Fallout 4 8, SW Battlefront 7, Black Ops III 7, Xenoblade Chronicles X 7 a Game of Thrones S1 5.

  • 14.12.15 / 20:18 -

Dnes před 25 lety vydal id Software Commander Keen! Původně to byl klon Super Maria, který chtěli id nabídnout Nintendu - John Romero právě dnes vůbec poprvé zveřejnil video z onoho klonu Maria.

  • 14.12.15 / 18:19 -

Tvůrci Lumino City vydali speciální making of appku (zdarma), kde ukazují, jak svojí papercraft hru vytvářeli.

  • 14.12.15 / 12:09 -

Rozhovor Respektu s Danem Vávrou. Takový pěkný, umírněný.

  • 14.12.15 / 12:08 -

Star Citizen po třech letech crowdfundingu vybral už přes $100m. Čtete správně, "dvě a půl miliardy korun".

  • 14.12.15 / 00:51 -

Skvělý profil Milese Jacobsona a Football Manageru v The Guardianu. Čtivé, spousta zábavných perliček.

  • 09.12.15 / 11:23 -

O eSport scéně, kde progameři končí kariéru často už ve 20 letech. Já se jim vůbec nedivím, co je to taky za život?


Novější <--|--> Starší