Tato stránka je zde, aby retrospektivně i aktuálně shrnula vše, co se na Doom scéně stalo a stále děje. Najdete zde výběr těch nejlepších single-player i deathmatch úrovní pro oba díly Doomu, najdete zde několik českých úrovní, odkazů na aktuální doom-stránky a samozřejmě linky na sharewarová verze Doomu, starší betaverze i screenshoty z období tvorby. Na druhé straně zde najdete i pravidelný týdeník plný aktuálních informací z doom scény, nových elitních úrovní, nových projektů atp.
- 3DFX Doom - Bruce Lewis se každým dnem blíží svému vysněnému cíli - vdat 3Dfx verzi Doomu. Původně měla být dokončena již na Haloweena, dnes je již téměř jisté, že se jí dočkáme právě v den pětiletého výročí vydání Doomu, tedy 10. prosince. Uvidíme jak se vydaří, nové informace, screenshoty, updaty a úvahy najdete na Brucově sajtě - www.frag.com/doom/.
- Doombot - Autorem prvního "skutečného" bota pro Doom je jak jinak než ruský programátor Sergej ;-). Jeho výtvor je založen na Doom Legacy a je myslím velmi obstojným soupeřem i v Map01, přestože je dle autora specializován na GothicDM2. Zatím to je první pokus, takže toho moc neumí - nezvládá například převýšení, má zbraně od počátku (s výjimkou BFG, kterou nezvládá vůbec), v levelu se mi jich objevilo hned několik a pohyb je spíše k smíchu. Další verze však slibuje možnsot nastavení skillu a rovněž schopnost střelby z BFG, což vypadá nadějně. Domácí stránka je ZDE, download verze 2.1 pak ODSUD.
- Doom2D - Poněkud zvláštní, ale samozřejmě opět ruský projekt přináší důkaz neomezených možností. Kdosi totiž přeměnil Dooma v 2D platformovou akčně logickou hru. A není to hra jen tak ledajaká, dá se zde hrát na jediném počítači ve dovu buď kooperace nebo deathmatch. Vypadá to opravdu skvěle, bohužel to však alespoň v mých očích trochu sráží ruština, ve které celý program komunikuje ;-). Download ZDE (přibližně 2MB).
- Doom Legacy - Od minule vyšla verze 1.25, která pokud vím nic nového nepřidává, ale mnohé značně urychluje. Tím ovšem belgický tým poslední tři měsíce neskončil - vydal betaverzi TCP/IP verze Doom Legacy, která by měla umožnit pohodovou hru přes internet, vydal pár zajímavých megawadů a TCček a chystá se na vydání Windowsovské verze Legacy. To vše samozřejmě najdete na serveru www.frag.com/doomlegacy/.
- Legacy - Nová verze Legacy Doomu (1.24) je již nějaký ten den na světě. Vedle několika bugxifů je hlavní novinkou podpora audio CD včetně ovládání z konzole (a tedy i možnosti nabindování), dále pak funkčnost příkazu "map" i v muliplayeru a možnost nastavení gravitace. Co je ovšem zajímavější je chystaná podpora skinů v příští verzi (preview je k vidění TADY, chystají se i skiny podobné těm z Q2) a jejich autodownload mezi účastníky mutliplayer seance.
- Další WolfenDoom - Do rodiny TC s epizodami vytvořenými podle Wolfensteina přibyl další 30-levelový balík. Stejně jako jeho kolegové je i on vytvořen an zákaldě skutečných misí Wolfensteina, The Nocturnall Mission. Více samozřejmě na homepage, popřípadě rovnou ZDE (3MB). A pro ty co to ještě nevědí, WolfenDoom je parádní úprava Doomu - kromě starých známých úrovní do něj přenáší i grafiku, zvuky a předeším atmosféru.
- CTFDoom v0.95 - John Cole se zřejmě nemůže zbavit noční můry jménem CTFDoom. Již podruhé totiž porušil svlůj slib a vydal další verzi CTF Doomu. A ne že bychom na něj byli naštvaní. A co je nového? Ztratíte-li vlajku, tato leží na svém místě po dobu dvaceti sekund a pokud jí nikdo nesebere (nevrátí), přenese se na svou základnu sama. Dosud jsem se čas od času na hůře dosažitelném místě se soupeřovou vlajkou zabil a s úsměvem pak pozoroval soupeře jak nemohou umístit naší vlajku. Dále tu máme novou mapu optimalizovanou pro 8 hráčů, bylo zrušeno (resp. znevýhodněno) tlačítko pro "kamikazee", jež dosud umožňovalo podvádět a snad ještě něco dalšího. Více na homepage, download ODSUD (570kb).
- Doom a filmování - Díky Yonathanu Donnerovi je koenčně možné antáčet filmy i v Doomu. Jeho utilitka Makecam, jež přichází s rozsáhlou dokumentací je právě tím posledním impulsem pro scénáristy, režiséry a producenty ;-). Download ODSUD, více a Yonathanově sajtě.
- Doom2 Done Quick - Chapíci z Quake Done Quick se po Ultimate Doomu konečně pustili i do Doomu II a nahráli speedrun, jež přehrává celý druhý díl za neuvěřitelných 21 minut, 16 vteřin. I v tomto má prsty Yonathan Donner a nutno podotknout, že jeho výtvor je jedním z nejlepších dem kdy nahraných na Dooma. Download (564kb).
- Krátce - Bruce Lewis, autor GlDoomu se nechal slyšet, že se jeho kontrakt protáhl a tak budeme muset na 3dfx verzi Doomu ještě pár měsíců trpělivě čekat. * John Carmack se nechal slyšet, že id Software chystá tři OFICIÁLNÍ Doom projekty!! Bude to Linux verze Doomu, WebTV verze Doomu a WindowsCE verze Doomu. Všechny by prý měli být kompatibilní s Boomem. * Chystá se konverze Quake to Doom. Screenshoty (jediné co je zatím k dispozici) jsou opravdu zajímavé - 1, 2 a 3. * Florian Schulze vydal Win32 port Boomu. tento release není žádným způsobem spojen s Team TNT, jde o third-party port, přesto si zaslouží vaší pozornost - ZDE (721kb), TADY je pak zdroják (877kb).
- DosDoom - Zatím sice jen v teoretické rovnině se pohybuje tým pracující na DosDoomu (pokud jsem to ještě neříkal, původnía utor, Chi Hoang přenechal projekt celému týmu tvůrců v čele s Andym Bakerem), ale pokud nejde jen o mazání medu kolem úst, máme se na co těšit. Podpora hudby formátu mod a mp3 je již na světě (to jsem zvědav na tu rychlost ...), chystají se další zvukové i grafické vychytávky. Na můj vkus je to však již trochu moc divadla, doufám, že se brzy dočkáme proklamované verze 0.666, jinak bude zle ;-).
- Doom Bot!!? - První betaverze (400kb) bota pro Doom je na světě. Hezky se zas ovšem posaďte simuluje zatím pouze pohyb po úrovni. Přesto jde o pokus pozoruhodný, který se doufám dočká dalších vylepšení a snad i "bojovatelné" verze.
- Your maps!!
- Popravdě řečeno jsem čekal trochu větší počet vašich výtvorů, ale nevadí,
alespň jsem neměl tolik práce s jejich hraním a mohl je vychutnávat. Zde
je tedy nová várka (všecny pochopitelně obohatili speciální sekci "České
levely"):
|
|
|
Jaromir "Kerray" Matysek | Death Citadel (300kb) | deathmatch "aréna" (Doom2) |
Michal Novacek | Death! (250kb) | single level s novou grafikou a zvuky (Doom2) |
Petr Bartoš | Peta (90kb) | single level, asi nejlepší (Doom2) |
Ondřej "?" Laba | Continue (60kb) | single level (Doom2) |
Přemysl "Vincenzo" Jedlička | Henry (105kb) | 6 single úrovní (Doom2) |
- Doom done Quick - Tým "QdQ", kde koneckonců hostuje i Jan "CPOC" Havelka je zodpovědný hned za několik velmi zajímavých projektů. Dokázal dohrát celého Quaka za nějakých 15 minut, dokázal projet Quaka se 100% všeho za něco kolem 90-ti minut (takový průměrný film:-)a podobným způsobem se předvedl v Beyond Belief a chystá se na mission packy a Quaka II. Ve volné chvilce si však tito "nejrychlejší quakeři planety" střihli Dooma. A dopadlo to velmi zajímavě - všechny čtyři epizody Ultiamte Doomu dokázali dohrát za necelých 20 minut. Na první pohled perfektní práce, excelentí jsou především 3. a 4. epizoda, jen opravdu malé množsří viditelných zakolísání, ale .. jens i to zksute sami a uvidíte, kdo je tady pánem. Doom done Quick je unikátní výkon, který si zaslouží obdiv a který si vyplatí NAHRÁT (jen 45kb). A možná bude lépe - chystají se na Doom 2.
- Mapy, mapy, mapy - Na příští týden chystám sumarizaci českých levelů, proto se neostýchejte a zasílejte mi vaše výtvory do Doomu či Doomu II, nebo ještě lépe adresy na ftp servery kde si je budu moci sám najít (pokud možno s malým popisem o co jde). I v případě, kdy jste si je až dosud nechali pro sebe a považujete je za brak, bych je rád viděl, opravdu se pochlubte. Vy co jste tak již učinili (Equino-x, Kerray ..), nemusíte, myslím i na vás.
- Bloodlands - Dokonalost Map01 je alespoň v mém případě natolik úžasná, že jsem již dávno přestal heldat alternativní mapu, která by byla alespoň z poloviny tak dobrá (no - pravda, občas jsem si střihnul Map07). Inglor, autor další české doom stránky, však hledal až našel. Bloodlands je mega-wad s 32 úrovněmi, které vytvořil Team TNT. A tak jsem nelenil a spustil. I zde se střídají slabší chvilky se silnějšími, ale nutno přiznat, že je opravdu celá řada úrovní výborně navržena a tak se v současné době koupu s přáteli v krvi kromě Map01 i v Bloodlandech (konkrétně např. Map04 je excelentní). Pokud se chcete koupat i vy, pak nabízím downlaod z ftp.cdrom.com či z Berlína (rychlejší pro Cesneťáky), v obou případech cca 1mb.
- BOOM - Rovněž BOOM se dočkal své nové verze, již není nazývána betaverzí, ale finální verzí první fáze. Verze 2.00 (900kb) je především odbugovaná, i sám John carmack před časem zmínil, že se mu BOOM ze všech možných úprav pozdává nejvíce. Každopádně tímto projekt Team TNT v žádném případě nekončí, kromě nově chystaných fíčrů Team TNT začíná pracovat na svých kompilací úrovní, nehledě na extrení týmy, které s vedle Legacy a DosDoomu pro svůj projekt vybrali také BOOM (je jich mírná většina).
- Další release od id Software - Pro programátory všeho druhu je tu další potěšující zpráva. John Carmack zaslal tvůrcům DosDoomu utilitky, které spolu s kolegy používal při tvorbě Doomu. Dmutils.zip je dlouhý 140kb a ... poraďte si sami, já do něj jen nahlédl a ničemu jsem nerozuměl :-).
- Boom update - Autoři Boomu, Team TNT, jej aktualizovali a vydali druhou public verzi. Betaverze 3 (980kb) obsahuje spoustu opravených bugů, leckdy velmi důležitých, nenajdeme však žádnou novou funkci. Na ty si budeme muset ještě počkat.
- Doom Music CD podruhé - Objevili se jisté žádosti, abych vytvořil z Doom CD soubory .mp3. Neudělám to. Nejen že je to opruz, chvíli to trvá, ale i proto, že se mi příčí pirátství u opravdu kvalitních počinů. Přesto tu mám malou náhradu, na serveru http://ww.doomworld.com/ je v sekci "music" kromě midů rovněž k dispozici kompletní sestava všech songů z obou dílů v kompresovaném formátu mp2 (předchůdce mp3, zvládá i WinAmp). Sice to není v té ultra-mega-super kvalitě jako na Doom CD, ale jistě zajímavé pro všechny sběratele a kvalitnější než na jakémkoliv SoundBlasteru, byly totiž nahrány na Rolandu.
- DosDoom žije - Ačkoliv Chi Hoang, dosavadní autor DosDoomu, oznámil, že bude následující verze DosDoomu (pravděpodobně 0.666) jeho poslední, našel za sebe náhradu a tak projekt neupadá v zapomnění. Dalším v pořadí bude Andy Baker. Objevili se rovněž informace o podpoře až 32 hráčů, a to již v následující verzi (autorem nového ipxsetupu je Grave, programátor DosDoom setupu), nicméně musím vás zchladit - dokud se nepřekope celý ředpotopní network kó, který je bez problémů schopen pojmout 4 hráče a s velkými problémy 8, těžko se nějaké kvalitní megabitky dočkáme. Tedy, možná ano, ale to byste museli mít opravdu velmi kvalitní konfiguraci a rychlou síť.
- ChaseCam - Tato úprava překonává další z hranic Doomu. Jak je totiž z názvu patrné, jde o kameru, která snímá hráče z poza zad. K dispozici je teprvedruhá verze, která zdaleka není dokoínalá a hra nepatří mezi nejpřehlednější, ale přesto jde o chválihodný počin, který se jednou dost možná dočká nějakého praktického využití. Autorem je Andy Kempling z Doom Factory, verze 1.2 je k dispozici ZDE (500kb).
- WolfenDoom - Každý hrál Wolnfesteina, každý hrál Dooma. Možná i proto vytvořil XXX speciální levely do Doomu s novou grafikou zvuky a vším co ho napadlo, nazvanou WolfenDoom. Jak jinak, jde o úpravu "Wolfenstein v Doomu". Již v součsné době si můžete z domácí stránky projektu nahrát několik zajímavých kompilací (nespočet levelů, spousta epizod, je toho opravdu hodně), ba co víc, ještě na jaře by měly být k dispozici konverze originálních úrovní z Wolfensteinu 3d a Spear of Destiny. Opravdu paráda.
- Krátce - ZDoom (300kb) je další Win32 úprava zdrojáku Doomu, která nabízí vyšší rozlišení, translucency, mouselook, konzole, bindování apod. Bohužel, autor zatím nemá www-stránku. * Pre-release verze TCčka Twin Risen se šesti úrovněmi je k dispozici - ZDE (1500kb). Moc se mi ovšem nelíbila a instalace je navíc poměrně složitá. * Jinak ovšem vznikly minimálně dva nové projekty - Hellstorm, Hellcore. * Stránka /newstuff Chronicles je výborným průvodcem všech nových souborů, které se aktuálně objevili na cdrom.com. *
- BOOM - Team TNT, známá to skupina autorů několika slavných úprav Doomu (Icarus, Eternal Doom, aj.) se konečně pochlubila s vlastní verzí úpravy zdrojového kódu Doomu. Jejich BOOM jde jednoznačně odlišnou cestou než Doom Legacy a DosDoom. Zatímco totiž obě zmíněné konverze spíše upravují vizuální vzhled engine, přidávají nová rozlišení, grafické vlastnosti a do samotné hratelnosti vlastně přidávají pouze "vnější" herní prvky jako například mouselook, BOOM je spíše základem pro další projekty chystané teamem TNT, odstraňuje bugy technologie a šťourá se jaksi uvnitř hry. Prerelease verze 2.00b, která je k dispozici k downloadu (940kb) tak kvalitativně nedosahuje úrovně Doom Legacy ani DosDoomu, do budoucna si od ní však slibuji asi nejvíce. Už zde však najdete řadu rafinovaných funkcí, které přijdou vhod. Popravdě řečeno, mouselook je sice hezká věc, ale není Doom tak skvělý právě díky té své jednoduchosti? Právě proto jsme také v našich redakčních soubojích nikdy nesáhli po ničem jiném než originálním Doomu a jakékoliv úpravy zdrojáku nás zatím nechali chladnými. Nyní však možná změním názor. Najdete zde kromě stavového pruhu další možnosti zobrazení vašich parametrů ve full screen módu, možnost nastavení pořadí volby zbraní (tj. odpadá situace, kdy vám dojde munice do plasmy a hra se přepne na pistoli, ačkoliv máte rakety), možnost vypnutí vertikálního pohybu myši, tedy právě funkce, které uvítáme my, kdo si nechceme nechat sáhnout na geniální vyváženost a jednoduchoust deathmatche Doomu (teď netvrdím, že tyto možnosti DosDoom či Legacy nemají:-). Doporučuji vyzkoušet, 15. dubna by měla vyjít další betaverze. jak již bylo řečeno, již teď se řada autorů TCček rozhodla pro využití BOOMu, máme se tedy nač těšit.
- Doom Music CD - Konečně se mi dostalo do ruky dlouho vysněné CDčko s hudbou z Doomu a Doomu II, ketré před časem vydal Bobby Prince, autor soundtracku (konkrétní informace o objednání jsou k dispozici ZDE, není to ovšem zdaleka jednoduché, kromě samotné kreditky je nutná jakási garance, potíže prý nastávají už při objednání z Kanady). Po prvním poslechu mi bylo jasné, že jde o jednoznačně nejlepší kousek v mé skromné databázi herních soundtracků, který hravě obstojí v konkurenci jinak výborného Quaka II, Lost Edenu či Outlaws a dokonce i prvního dílu Quaka. Je zde 12 skladeb z prvního dílu (E1M1 je přepracována a jsou do ní zakomponovány zvuky z Doomu) a 8 z dílu druhého, mými favority je Running From Evil (Map01), The Demon´s Dead (Map10), Suspense (E1M5) a samozřejmě At Doom´s Gate (E1M1). Všechny midy jsou samozřejmě k dispozici i na internetu (ZDE z prvního dílu, ZDE z druhého, oba zipy mají cca 180kb), rozhodně však svých peněz nelituj, kvalita mi připadá ještě pětkrát lepší než na AWE32 a hudbu můžu poslouchat prakticky kdekoliv :-).
- Doom film - Nové fámy okolo filmu Doom se objevili na DoomWorldu. Hovoří o tom, že jsou při vytvoření scénáře a jednotlivých natáčecích lokací brány v potaz úrovně samotného Doomu. Tristar hodlá co nejméně využít počítačové grafiky, přesto se hovoří o gigantických scénách s tisíci monstry na obrazovce, eh - plátně (jestliže jste viděli Starship Troopers, víte o čem hovořím) a rovněž o monumentálním Cyberdemonu.
- Doom Legacy - Na domácí stránce Doom Legacy se sice neobjevila nová verze, je zde však k dispozici poměrně obsáhlé povídání o tom, na čem autoři právě nyní pracují a co chystají do budoucna. Velmi mne potěšil jejich záměr soustředit se na zdokonalení síťového módu, vždyť již při hře 6 a více hráčů se hra nepříjemně zpomaluje. Rovně chystají alespoň základní client/server kód, který umožní hru po internetu. Další prioritou je konzole, která má sloužit tak komplexním způsobem jako ty Quakovské.
- Ninja Doom - Ninja Doom je název nové úpravy Doomu, postavené na DosDoomu. Z původního nápadu nahradit impy ninja bojovníky se stal kompletní TC projekt s kompletní obmněnou monster i zbraní. Na základě vyjádření šéfa projektu bud ejiž velmi brzy hratelná beta verze a my se máme nač těšit.
- GLDoom - Jim Dosé, programátor Ritual Entertainment prohlásil, že byl nucen ukončit práce na 3dfx verzi Doomu pro velké zaneprázdnění na hře SiN, 3d akční hře běžící na Quake engine, která by měla být dokončena v nejbližších měsících. Jedinou šancí pro nás, majitele 3d karet, tak zůstává Bruce Lewis, autor WinDoomu, který ve volném čase rovněž pracuje na GL verzi Doomu. Z frekvence a obsahu jeho homepage je však vidět, že to není žádné "béčko", doufejme proto, že už jen díky radám Johna Carmacka, kterých se Brucovi dostalo, bude výsledný produtk vypadat tak, jak všichni očekáváme a že se ho dočkáme ještě v tomto století :-).
- CTF Doom - Velký kus práce pro nás činí i autor CTF Doomu, John Cole. Naposledy jsem na této stránce zmínil verzi 0.7, dávno (přesněji od dvacátého) je však na světě i 0.75. Autor ovšem připravuje volbu, která chybí i originálu u Quaka - možnost hry ve třech týmech. Pro tento případ přidává devátého hráče (v opačném případě by jeden tým musel být sestaven z pouhých dvou hráčů). Vypadá zajímavě, co říkáte?? Verze bude hotova již velmi brzy, je jen třeba vytvořit speciální levely se třemi základnami. Více na domácí stránce projektu, v ekci download je od mé poslední návštěvy několik nových map, rovněž si můžete vyzkoušet demo z jednoho dýchánku osmi hráčů :-).
- Krátce - Projekt Doom Legacy se přemístil na frag.com. * Star Wars Doom se blíží, prozatím je tu nová sympatická homepage. * Mezi mnou nejočekávanější funkce patří vedle Doom botů a možnosti připojovat se do již rozjetých her také hra přes itnernet. Jistě to není jednoduché, nicméně Funfrock na jedné podobné úpravě pracuje, zde je domácí stránka - Doom Link. * Eternity TC, jedna z mnoha Doom Total konzerv nám představuje demoverzi s jedním levelem, novými zbraněmi, potvorami i grafikou - ZDE je přímý download (cca 500kb). * Nová verze DosDoom Launch, 1.5, je vydána (download) a doporučuji jí, přestože by ještě tento týden měla být venku 2.0. * Německá homepage Doom League nám rovněž přináší zajímavý produkt a sice true type font Doom.
- WinDoom - Nové verze se dočkal rovněž WinDoom, ten je však daleko némě atraktivnější než výše zmíněná Dos verze. Jeho hlavní předností je přítomnost konzole, bohužel je však nemožné cokoliv nastavit v menu (tedy, cokoliv co nebylo v originálu), což je poměně "blbé". Každopádně je zajímavá domácí stránka projektu, do budoucna by to mělo být daleko lepší, download nové verze (0.96) je ZDE (220kb).
- Lidová tvořivost - Pod prsty se mi dostaly dva zajimavé české výtvory, v obou případech specializované úrovně pro deathmatch. JMV vytvořil "Suidice", upřímně řečeno pro mne nepříliš zajímavou úroveň (nicméně zkuste, třeba budete jiného názoru) a Equinox, známý to autor kompilace The Lost Worlds (viz sekce "České levely") zase vytvořil úpravu notoricky známé Entryway, map01. Podobných úprav jsem viděl už celou řadu, nechápu proč se všichni snaží o nějakou podstatnou změnu, musí jim být jasné, že jen těžko překonají originál ;) - stačilo by pár úprav, anpříklad možnost vyskoení z okna, přidání chodby (to se mi ovšem na Equinoxově úpravě moc a moc líbilo) spojující startpoint 2 a 3 apod. Už vůbec mi není jasné, proč si akždý musí modifikovat zvuky a stavový pruh. Ale nebudu kritizovat, buďme rádi, že jsme rádi.
- A opět film - Dnes toho nového moc nemáme, jedinou informací, která z přísně střeženého trezoru unikla je fakt, že film nebude režírovat Sam Reimi, který již má jisté závazky. Pokud vás zajímá více, navštivte TUTO stránku, kde jsou chronologicky zobrazeny všechny informce, které se o filmu Doom za poslední léta dostaly na veřejnost.
- Doom Legacy - WOW!! Nová verze Doom Legacy, známého také pod familiárním názvem DOOM 3 is out! A obsahuje řadu nových funkcí - především je to zdokonalený mlook, konečně se můžete nejen rozhlížet, ale i střílet nahoru a dolů. Dále je tu možnost vypnutí automatického zaměřování střel, možnost přebíhání přes sebe (např. z výtahu v map01 můžete seskočit, ačkoliv pod ním někdo stojí), SKOK (!!!!!!!), možnost odlišné konfigurace tlačítek pro zbraně. Belgičtí autoři rulez, verzi 1.12 si můžete stáhnout ODSUD (k funkci vyšších grafickým módů je nutná instalace Scitech Doctora))
- CTFDoom 0.7 - Právě dnes byla vydána nová verze CTF Doomu. Co je nového? Hráči mohou mít jména - nevím sice, zda to má nějaký efekt přímo ve hře, každopádně je možné zaznamenat "děj" celé hry do logu, ve kterém se objevují i tato jména. I další novinky jsou spíše neherní a zpříjemňují statitiky.
- Launcher DosDoomu - O launcheru DosDoomu jsme si již řekli minule, je zde však nová verze a především webová stránka. David Leatherdale přidal podporu pro CTF, což je velmi potěšující. nová verze samozřejmě na uvedené domácí stránce.
- DosDoom news - I tento projekt je neustále zdokonalován, když autor před pár dny napsal do novinek, že se bude snažit o implementaci hry až 16-ti hráčů, říkal jsem si "co víc si přát" (snad 17?:-). Dnes se na domácís tránce DosDoomu objevila zpráva, že se chystá multipalyer 2 hráčů na jediném počítači (tzv. split-srceen). K dispozici je i screenshot. V každém případě, další verze bude hotova na začátku příštího týdne, co z uvedených funkcí bude obsahovat je však nejasné.
- Mr.Doom opět moved - Mr.Doom, stránka, kde sice nejsou aktuální informace, ale kam já osobně chodím pro rady a "essential" soubory se opět přemsítila, tentokrát do domény druhého stupně - http://mrdoom.erie.net/.
- Kvalitní (??) mega-wad - čtyři z nejlepších autorů Doom levelů - David Shaw, Stephen Watson, Thomas Evans a Adam Williamson vytvořili balík úrovní pro Doom2 (funguje i s Final Doomem), Insrtion.zip (990kb). Vyzkoušejte, stojí za to ...
- Nesmím však zapomenout na stránku kolegy fandy Inglora, kde je uvedeno nejen několik velmi zajímavých odkazů na stránky nebo konkrétní wady či megawady, ale kde je rovněž k dispozici Inglorův vlastní výtvor, kompilaci 6ti úrovní pro Doom1 - Monastery of The Damned.
- Právě na Extreme Doomu se v pondělí objevil zajímavý rozhovor s Brucem Lewisem, autorem WinDoomu a GLDoomu (screenshoty v předminulé aktualizaci). Bruce se v současné době nachází právě v polovině své cesty, GLDoom je z 50% hotov a slibuje řadu zajímavých funkcí - velmi schvaluji jeho zájem na zachování ducha Doomu, kvůli kterému do samotné hry nepřidá s výjimkou mlooku (tedy možnosti vertikálního rozhlížení) vůbec nic. Nástrojem pro vývoj je OpenGL, takže nebude potřeba DirectX, ale výhradně drivery, které už většina z nás vlastní u Quaka II. Modifikace bude "čistá" a nebude vyžadovat jakkoliv změny ve wadech, což je velmi potěšující vzhledem k jednoduchosti pohledu. Nepříliš potěšující zprávou je fakt, že pravděpodobně nebudeme moci úpravu použít na jiných hrách využívajících Doom egine (upřímně, ani jsem nic jiného nečekal, ale když jsem si odpověd přečetl, trochu mne to zklamalo) a také to, že není jasné KDY konečně GL Doom bude venku. Bruce na projekt věnuje velkou část svého času, snad se tedy dočkáme v nejbližších měsících. A rychlost?
- Kdo z nás si v mládí nehrál s Legem. Ačkoliv alespoň mé vzpomínky nejsou nijak negativní, s radostí jsem přivítal projekt, jehož záměrem je převést svět Lega do Doomu. Domácí stránka moc informací neobsahuje, ale něco tu přecijen najdete - malou úpravu, která vám nahradí příšeru "legočlověkem". Chystané TC bude samozřejmě obsahovat mnohem, mnohem více.
- Chi Hoang, autor DosDoomu, konverze linuxového zdrojáku, která zapříčinila boom kovnerzí, neboť většina z nich vycházela právě z DosDoomu, se dostal na křižovatku, kdy se rozhodoval, zda má zachovat absolutní kompatabilitu Doomu v jeho schopnostem, či má i nadále prosazovat novinky a snažit se o zavedení v Doomu dosud neznámých funkcí jako mouselook (se střelbou up/down), skoku či skrčení se. Dotazník, který na své stránce vyhlásil dopadl téměř jednoznačně, cca 75% lidí hlasovalo pro budoucnost, přesto Chi Hoang ponechá volbu na uživateli a bude do budoucích verzí implementovat možnsot vypnutí všech inovací. Rozhodl se správně. DosDoomu se týká ještě jedna aktualitka, David Leatherdale vydal novou verzi svého launcheru (vyžadují windows), který vám umožní jednoduše a přehledně nastavit vše co potřebujete, bez nutnosti složité tvorby na příkazové řádce.
- Boom, velmi perspektivní projekt Team TNT, známého to týmu stojícího za mega projekty Icarus, Evolution a koneckonců i Final Doom se dostal se začátkem března do stádia bety (první public verze je plánována na duben). Boom je projekt, který by měl minimalizovat rozdíly mezi Doomem a Quakem, se zachováním technologie Doomu. V Boomu bude kromě podpory MMX, 3dfx a stínlů dočista vše- výčet najdete na této stránce.
- Nová verze CTF Doomu přináší perfektní funkce, které bych uvítal i v normálních deathmatchi. Kromě kompatability s -altdeath (starým Deathamtchem, při kterém zbraně zůstávají) je to především velmi atraktivní změna barvy hráče při držení vlajky (aby soupeři mohli snázeji rozlišit mezi skupinkou soupeřů toho pravého) a nejatraktivnější novinkou je pokládání zbraní na způsob batohů v Quaku při ztrátě života. Paráda - 0.6d (534kb). Na domácí stránce najdete i nové mapy včetně těch, které jsou konverzemi z CTF pro Quaka.
- Nové verze se dočkal i WinDoom, naněmž pracuje Bruce Lewis. Ačkoliv tato verze stále není ničím zajímavá, vyplatí se projekt sledovat ostřížím okem, neboť Bruce postupně implementuje OpenGL. nádherným příkladem budiž tyto screenshoty, jež v plné verzi a rozlišení 1024x768 (prostřední je v 800x600) vypadají opravdu nádherně (chybky na stavovém pruhu budou pochopitelně opraveny). Uvidíme jak se Bruce vypořádá s efekty a monstry.
- Překáží vám nebo vašim dětem angličtina v Doomu. Jasně, jakékoliv texty jsou zde zbytečné, ale pokud by vás přecijen zajímalo co že to znamená "new game", zkuste českou verzi, kterou najdete na čeké homepage - cz-d1.zip 114kb:-)).
- Následující kolo soutěže v Terminal Baru by mělo proběhnout v Doomu. Oproti původním předpokladům se neuskuteční 14., ale až 21. února. Oficiální informace včetně přihlášky se v nebližších dnech objeví na webu Score, již dnes vám mohu sdělit, že se bude soutěžit v Map01 z Doomu II. V závislsoti na počtu přihlášených bude zvolen podobný způsob vyřazování jako v případě Quake Open. Doufám, že všichni přijdete ...
- S poslední novinkou souvisí i další zpráva, či spíše doporučení odkazu. Ano, je ten pravý čas pro trénink. Věřte, že i po těch letech, je stále co vylepšovat. Z mnoha a mnoha deathamtchů jsem vypozoroval, že přijde-li nový kvalitní hráč, vždy s sebou přinese nové neotřelé triky, které na počátku soupeře ohromí (je to ovšem i naopak, on je současně ohromen těmi vašimi). Teprve po několka soubojích, kdy se oba (všichni) zúčastnění poznají se dá sktuečně říci, kdo je lepší. Ačkoliv je naprosto evidentní, že v Doomu ještě více než v Quakovi a dalších 3d akčních hrách strategie daleko převyšuje akční schopnosti, možná ještě důležitější, je schopnost přizpůsobení se dané situaci. Schopnost měni strategii, překvapit svou činností hráče, který vás dobře zná a domnívá se, že jej již nemůže nic překvapit a samozřejmě schopnost hrát pod tlakem (představte sis ami sebe ve finále Doom Open jak prohráváte 3:25 a hraje se na fraglimit 30, jen opravdu málokdo se ještě snaží o zvrat a jen těm opravdu nejlepším se to podaří). Ale k věci, z vlastní zkušenosti vřele doporučuji Doom Deathamtch Strategy Guide, jehož autorem je Blue (ano, jde o stejného autora, který nyní tvoří Quake-novinky na www.bluesnews.com). Zde jsou perfektní způsobem a do hloubky rozebrány všechny základní i profesionální pohyby a strategie, kterou by měl zvládnout každý hráč Doomu. Rovněž jsou zde uvedeny "podlé" triky jako wall-run nebo strafe-run. Druhým linkem tohoto typu je BFG-FAQ, který vám konečně po těch letech jasně zodpoví na otázku, jak ta Big Fucking Gun vlastně funguje.
- Novinkou, která by si jistě zasloužila zmínku i v obecném herním magazínu je Doom Legacy, či také troufale nazvaný Doom 3 od belgického týmu "Leprechaun". Jedná se o jednoznačně největší bombu od vydání zdrojového kódu Doomu. Belgičtí mázi s ním žonglují opravdu parádně, posuďte sami co dokázali. Hned v první betaverzi máte možnost hry v deathmatchi až osmi hráčů (!!!), autorunu, mouselooku (ten je však zatím výhradně pro pohled, střela letí pořád centrovaně), uživatelsky příjemného nastavení ovládání přímo ve hře způsobem takřka shodným s Quakem, při deathmatchi možnost volby až mezi 11-ti barvami hráče (současně je možné zvolit stejnou jakou má protivník či spoluhráč, což využíváme v redakci Score zejména pro týmové hry - hraji ve dvojici se slabším kolegou a máme-li stejnou barvu, soupeři jednoduše nemohou měnit strategii), rovněž je možá existence jména, dále pak průběžný stav počas deathmatche a mnoho dalšího. Rovněž byla změněna grafika některých zbraní, například rakety za sebou nechávají kouřovou clonu, střely jsou mírně průhledné, stejně jako některé textury. Na mnoho dalších úprav zde prostě není prostor, doporučuji pečlivě pročíst homepage projektu,včetně chystaných fukcí, mezi kterými mě zaujal především plán na možnost vstupu do již odstartované multiplayer hry, implementace skinů, audio-cd a druhá varianta raketometu (parvděpodobně půjde přepínat jako u brokovnice mezi oběma typy) s automatickou navigací :-). ZDE je základní verze (již s prvním updatem), ZDE je launcher pro deathmatch více než 4 hráčů. Na stránce je k dispozici i zdrojový kód.
- Jistá dobrá duše z Tristaru pustila pár informací o chystaném filmu Doom. Základním charakterem informací je fakt, že se téměř nic neví. Není znám herec, není nám režisér, scénář se stále píše.Co se ví a co je zajímavé je rozpošet, který sahá poměrně vysoko - až na cca 120 milionů dolarů, což je vyxsokorozpočtový film a já jsem rád, že se nepotvrdil můj odhad, že půjde o béčko. Zajímavé myšlenky se objevili mezi fandy - velmi mne pobavilo srovnání jednoho, který napsal,ž e prý Titanic začínal také na 120-ti milionech :-)). Co se týče obsazení, veřejnost se stále přiklání k Dolphu Lundgrenovi (pro toho ale nesvědčí tak vysoký rozpočet) či k Brucu Willisovi.
- Nové verze se dočkal i CTF-Doom, který je již
slušně hratelný. I on se nezávisle na Doom Legacy dostal až na 8 hráčů,
což je jednoznačně halvní plus nové verze. Protože jsme na Doom stránce,
pro jistotu znovu vysvětlím princip CTF, pravidel které pocházejí z Quaka
- hrají proti sobě dva týmy, každý hájí svou základnu s vlajkou. Úkolem
týmu není jen hájit svou vlajku, ale pochopitelně útočit na soupeře a jejich
vlajku ukořistit a donést k té své. Kromě obvyklých bodů za zabití jsou
zde tedy speciální ohodnocení za umístění vlajky protivníků u své základny.
Více na stránce projektu,
sekce download :-).