Turok 2: Seeds of Evil
Iguana/Acclaim


Více než před rokem dokázal Turok: Dinosaur Hinter zachránit Acclaim od krachu a zapomnění. Do pokračování vkládali všichni daleko větší naděje, takže se pojďme přesvědčit, jak to všechno dopadlo.

Přeci jen je to už nějaká doba, takže pro připomenutí pár slov k prvnímu dílu. Turok: Dinosaur Hunter vyšel po prázdninách 1997 a jako jedna z prvních her pro svůj běh VYŽADOVAL akcelerátor 3dfx, který byl tehdy pro většinu z nás stále jen plánovanou investicí. SVGA grafika v rozlišení 640x480 byla naprostým vrcholem a opravdu výtečnou podívanou, a myslím, že by nepropadla ani dnes. Tím však veškeré přednosti pro valnou většinu hráčů končí, chyběla zábava, chyběla hratelnost a v neposlední řadě jsme postrádali i multiplayer. Problémem mnoha pokračování úspěšných her je často nepřekonatelný stín jejich předchůdce. Recept je přitom relativně jednoduchý - druhý díl musí být z hlediska příběhu i technologie dostatečně originální na to, aby jej hráči nepovažovali za pouhou nastavovanou kaši. Podařilo se to id Software s Quakem II i Ravenu s Hexenem II, Iguana a Acclaim s Turokem 2 naopak zklamali. Z technologického hlediska je tu novinek více než dost, herně je to pro náročné hráče spíše zklamání. Ale popořádku.

Znovuzrozený Acclaim i nadále pokračuje v dávno nastolené tradici vydávání her na konzole PlayStation a Nintendo 64. PC je pro něj jakýsi vedlejšák a ač v uplynulých měsících a letech dokázal vydat i poměrně kvalitní projekty (za všechny jmenujme Forsaken), na většině titulů je zmíněná specializace zřejmá. Ani Turok 2 není výjimkou, a tak je to projekt evidentně tvořený na míru konzolistům. Poznáte to po pár vteřinách - všechny předměty "arkádovsky" visí ve vzduchu a rotují, některé dveře se otevírají automaticky po zabití jejich strážce a po dlouhé době se do 3D akce vrací životy, které navíc přibývají vždy po sebrání stovky žlutých kuliček. To by až tak nevadilo, kdyby se podobné prvky neobjevovaly i v samotné hře. Ta totiž celá spočívá ve značně nudném hopsání po platformách a procházení z jedné místnosti do druhé. Čas od času je třeba zapřemýšlet, o interaktivitě podobné Sinu či Half-Life si však můžeme nechat jen zdát. Ne, nuda není nijak extrémní, je tu celkem originální prostředí, zajímavý arzenál (přesněji jejich počet - 25 zbraní jsem věru nikde neviděl) a hezké potvory, přesto hra postrádá šťávu a je víceméně jen do 3D umně předělanou 2D platformovou hopsačkou. I když i zde jsou světlá místa - kupříkladu začátek druhé mise, kde nasednete na jakéhosi ozbrojeného hrocha, který zde supluje mechy.

turok1l.jpg (10953 bytes)   turok2l.jpg (9241 bytes)    turok3l.jpg (10434 bytes)

Grafika je opět velkou předností hry, deset velmi rozsáhlých úrovní je umístěno do několika různých prostředí, takže se nekoná jednolitost z prvního dílu - kromě přírody tu je třeba i vesmírná loď. Chválím i snahy o realističnost pohybů, hrdina se při skákání, šplhání, úkrocích a dalších pohybech naklání tak jako ve skutečnosti. Ve verzi, kterou nám Acclaim poslal na recenzi, je zachovaná mlha, sloužící ke zrychlení běhu programu a zamezující viditelnost od určité vzdálenosti. Pravda, je sice trochu dále, dnes je však vzhledem k úrovni vybavení počítačů její přítomnost téměř zbytečná - vizuální stránka je vskutku kvalitní, ale jak sami vidíte na screenshotech, nenabízí o mnoho více než konkurenční tituly a tedy nechápu, proč jsem nucen sledovat jen blízké okolí. Naštěstí je v menu možnost jejího vypnutí, která bude doufejme ve finální verzi fungovat. Pokud se tak stane, zahrají si Turoka 2 i majitelé slabších počítačů.

Kritik je od slova kritizovat, proto se snažím na všem najít nějakou chybku. Někdy je to těžké, jindy se chyby samy nabízejí, Turok 2 však až zas tak špatný není, díky grafice a skvělé hudbě, kterou bych se nebál přirovnat k dokonalému soundtracku Outlaws, nepostrádá osobitou atmosféru. Já sám jsem se již v polovině druhého levelu nudil, jsem si jist, že podobně jako Tresspaser si i Turok 2 najde svoje fandy, kteří si v něm budou libovat. Zařiďte se tedy podle toho, přistupujte k němu opatrně a doufejte, že brzy vyjde demo, na kterém si ověříte, jak se to s ním vlastně má. Do té doby zůstaňte u svého Sina a Half-Life.

Hodnocení:
65%

Bludr
04-03-1999 | 23:00
Převzato z časopisu GameStar

Zpět na hlavní stránku...

Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull