Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

<< 11 / 2009 >>
T Po Út St Čt So Ne
1             1
2 2 3 4 5 6 7 8
3 9 10 11 12 13 14 15
4 16 17 18 19 20 21 22
5 23 24 25 26 27 28 29
6 30            


Všeobecné | Čtvrtek 12.11.2009, 23:30

GDS 09: Přednášky 2K Czech

Z celkem šesti přednášek 2K Czech na letošní GDS tímto dávám k dispozici nahrávky tří z nich. Ta "hlavní", na které byla vůbec poprvé veřejně prezentovaná Mafia 2 (byť prostřednictvím několik měsíců starého buildu), byla zhusta medializovaná především fanstránkami (přepis závěrečného QA najdete tady, video záznam celého hraní pak na webu Fake Everest) a její zvukový záznam by logicky postrádal smysl. Totéž platí o přednášce Hratelnost a vyprávění, kterou Jarek Kolář a Matouš Ježek pojali jako hodně uvolněný workshop. Přednáška Hlavní postava v rukou nefrustrovaného hráče v podání Michala Macha by naopak za záznam určitě stála, bohužel se ale překrývala s jinou a já na ní nebyl (uvidíme, jestli se nějaký záznam někde objeví, prozatím musí stačit live reportáž na Eurogameru).

Co tedy zbylo? Dvě odborné přednášky nemá význam nějak zevrubně rozebírat. První z nich se jmenuje Napojení grafiky na hratelnost a technologii (download tady, 55 MB, 49 minut) a Miloš Jeřábek s Danem Sklářem v ní hodně zajímavě (a na konkrétních příkladech) hovoří o nezbytnosti kompromisů mezi grafiky, designéry a programátory. Druhá, pojmenovaná anglicky Bringing City to Life (ke stažení zde, 80 MB, 70 minut), byla ještě o chlup odbornější, ale i tady si laik mezi desítkami minut technických popisů algoritmů spawnování a chování AI najde pár zajímavých postřehů - trochu mě ostatně překvapilo (předem se za ten předsudek omlouvám), že se programátoři Martin Brandstätter a Jan Kratochvíl ukázali být docela zábavnými společníky (viz konec).

Na závěr jsem si pak nechal Martina Zavřela, který představil 2K Czech jako vývojářskou firmu a předal pak slovo personalistce Gabriele Jakabové, která přítomným vývojářům vyjmenovala zaměstnanecké výhody firmy a nabídla volné pozice. Mohlo by se to zdát jako opakování stokrát vyřčeného, ve skutečnosti ale Martin mluvil hodně zajímavě - vůbec poprvé jsme se například z úst zástupce 2K Czech (nebo předtím Illusion Softworks) "oficiálně" dozvěděli o existenci Moscow Rhapsody (viz moje dřívější spekulace). A i když je osud této hry i Enemy in Sight navzdory pochopitelné vyhýbavé odpovědi celkem jistě zpečetěn, jsem rád, že o nich padlo alespoň těch pár vět. Z přednášky jsem odstranil zhruba čtyřminutovou komentovanou videoukázku Axel & Pixel, jinak je kompletní. Jestliže jsou obě výše zméněné nahrávky přeci jen poněkud náročnější na poslech, tuhle si určitě nenechte ujít - stahujte odsud (30 MB, 27 minut)!


Celý článek  |