Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

<< 11 / 2009 >>
T Po Út St Čt So Ne
1             1
2 2 3 4 5 6 7 8
3 9 10 11 12 13 14 15
4 16 17 18 19 20 21 22
5 23 24 25 26 27 28 29
6 30            


Všeobecné | Středa 18.11.2009, 16:54

Lara Croft 40krát jinak

Nadšení amatérských tvůrců čehokoliv nezná hranic a na grafiku je osvědčeným zdrojem známý DeviantArt. Na tomto blogu najdete čtyři desítky různých ilustrací Lary Croft v podání různě nadaných grafiků z  této komunity. Musím uznat, že se mi ani po těch třinácti letech ještě neokoukala...


Celý článek  |  
Všeobecné | Pondělí 16.11.2009, 18:12

GDS 09: Martin Procházka o svérázné hře Top Gunner

Hammerware dobře znají už návštěvníci předchozího ročníku GDS, kde hovořili o vývoji své první hry Aquadelic GT (v některých teritoriích vydané jako Powerboat GT). Reportáž a zvukový záznam loňské přednášky si můžete připomenout tady, letos se Martin Procházka zaměřil na další projekt, který je v rámci české vývojářské scény myslím naprosto unikátní. Malý brněnský čtyřčlenný tým totiž prostřednictvím slovenského partnera 3D People oslovila taiwanská společnost Injoy Motion, jejímž záměrem bylo předělat Aquadelic na hrací automat. Tak se i stalo (port si vytvořili svépomocí a čeští vývojáři s ním neměli prakticky nic společného - na webu firmy najdete fotografie hydraulického automatu a videa), načež byli Hammerware požádáni o další projekt. A právě tomu byla věnovaná přednáška na GDS 09.

Přednášku si můžete stáhnout zde (39 MB, 33 minut) a nejzajímavější pasáž najdete zhruba od páté minuty, kde Martin začíná popisovat místy až neskutečnou spolupráci s asijským partnerem a jeho svérázné představy a požadavky. Původním zadáním bylo vytvořit on-rail střílečku zasazenou do alternativní druhé světové války, později došlo i na draky, bláznivý příběh nebo třeba šílenou angličtinu. Hammerware hře říkali Heavenly Battles nebo Ostrostřelec (odtud název přednášky), ve skutečnosti hra půjde na trh zřejmě pod názvem Top Gunner a s největší pravděpodobností se tak stane pouze v asijských zemích. Podle obrázků to nevypadá vůbec marně (viz níže), takže jsem se Martina zeptal na možnost PC verze - ta by prý byla možná, z podstaty automatové platformy lze ovšem hru dohrát za nějakých 20 minut, což případný port poněkud komplikuje.

Na samotný závěr Martin naznačil (možná víc, než by si sám přál), čím se hodlají v Hammerware zabývat dál. Díkybohu se vrací k PC hrám a mimo jiné chytají tycoonovou hru Farma, na jejímž designu se podílel zkušený Vláďa Chvátil z Altaru. Na tuto hru získali grant z fondů EU. Rozhodně zajímavá přednáška, doporučuji i přes trochu pomalejší výklad a horší kvalitu zvuku, za kterou se omlouvám.


Celý článek  |